مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: با توجه به سختی شغل زندانبانی و کارکرد مضاعف کارکنان خدوم زندانها در دوران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، خواستار تامین کسری اعتبارات هزینه‌ای امسال این اداره‌کل هستیم.

مدیرکل زندانهای خراسان رضوی خواستار تامین کسری اعتبارات شد

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست که با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس کل دادگستری استان و رییس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص مشکلات طرحهای عمرانی و اعتباران زندانهای خراسان رضوی برگزار شده است گفت: همچنین پیش‌بینی پرداخت فوق‌العاده نوبت کاری و فوق‌العاده مناطق مرزی کارکنان زندانهای این استان نیز در نشست مطرح شدند.  

وی به پیگیری آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات و پیشرفت طرحهای عمرانی ملی و استانی در زندانهای خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: طی این نشست با تشریح مشکلات اعتباری طرحهای استانی و روند ساخت زندان در شهرهای درگز، گناباد و کاشمر بر لزوم تامین اعتبار کافی برای تکمیل آنها ها تاکید شد.  

همچنین در گزارش ادارهکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی آمده: محمود ملکوتی‌خواه رییس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پیگیری موارد مطرح شده قول مساعد داد و از استاندار خراسان رضوی درخواست کرد توجه ویژه نسبت به مشکلات و اعتبارات زندانهای این استان صورت گیرد.  

غلامعلی صادقی، رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی هم با ابراز تشکر از برپایی این نشست، اقدامات قضایی استان را تشریح و بر توجه ویژه به مسائل و مشکلات زندانها تاکید کرد.

پیشتر مدیرکل زندانهای خراسان رضوی در گفتگو با ایرنا اعلام کرده بود: ساختمان زندانهای جدید استان که سالها از زمان شروع عملیات ساخت آنها می‌گذرد به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم در حال استهلاک هستند.

سعید سرباز همچنین گفته بود: بیشتر زندانهای خراسان رضوی فرسوده بوده و در بافت شهری واقع هستند اما طبق قانون باید به خارج از شهرها منتقل شوند.  

وی افزود: چند طرح انتقال زندانها به خارج از شهرها در سطح خراسان رضوی از ۱۶سال پیش آغاز شده اما تاکنون به دلیل تامین نشدن بودجه مورد نیاز همچنان نیمه‌کاره مانده‌اند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: طرح زندان ۲۵۰ نفری درگز با ۷۵ درصد پیشرفت اجرایی تنها نیازمند تامین ۸۰ میلیارد ریال بودجه برای اتمام کار است و زندان ۵۰۰ نفره نیمه‌تمام گناباد هم که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته به تامین ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

۱۱ باب زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قرار دارند.  
بر اساس اعلام مسوولان قضایی، استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.