چهارمین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار دادگستری خراسان‌رضوی با مدیریت دادستان مرکز استان و حضور نهادهای انتظامی و امنیتی برگزار شد و دستورالعمل کنترل مجرمان مذکور ابلاغی از سوی رئیس قوه‌قضائیه مورد پیگیری قرار گرفت.

مجرمان حرفه‌ای تحت کنترل نهادهای نظارتی

مجرمان سابقه‌دار زیر چتر نظارتی

این گزارش حاکی است، در این جلسه که در محل دادستانی مرکز استان و با حضور معاونان دادستان مشهد و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و استانداری خراسان‌رضوی تشکیل شد، دادستان مشهد راهکارها و تدابیر ویژه‌ای برای کنترل مجرمان حرفه‌ای را تبیین و در این زمینه دستوراتی نیز صادر کرد.

 از همین رو در چهارمین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار دادگستری استان، با توجه به اینکه تمامی متهمان خطرناک از سوی نهادهای نظارتی و انتظامی به دقت شناسایی و با روش‌های خاصی تحت کنترل این دستگاه‌ها قرار دارند، فهرست این افراد مجرم مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین با دستور دادستان مشهد قرار بر این شد که زیربنا و مراحل در دسترس قرار گرفتن فهرست این افراد و اطلاعات مجرمان حرفه‌ای مورد شناسایی قرار گرفته  و به صورت لحظه‌ای در دسترس تمامی نهادهای متولی قرار بگیرد تا اقدام‌های به‌موقع و مورد نیاز برای کنترل افراد مذکور بدون تأخیر انجام شود. در این جلسه دادستان مشهد با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس قوه‌قضائیه(تیرماه ۹۷) در زمینه کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، از تمامی دستگاه‌ها خواست با دقت تمامی موارد مطرح شده در این بخشنامه را پیگیری و اجرا کنند. این مقام‌قضایی در ادامه این جلسه خطاب به دستگاه‌های حاضر در چهارمین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار بیان کرد: در مقوله کنترل، نظارت و پایش اقدام‌های مجرمان سابقه‌دار باید برنامه‌ای مدون داشته باشید و این پیگیری‌ها به نحوی باشد که از تکرار جرم توسط افراد شناسایی شده جلوگیری و  به نوعی پیشگیری نماید. دادستان مشهد در حاشیه این جلسه به خبرنگار قدس گفت: با توجه به اهمیت این ماجرای رصد و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، این ستاد در دیگر شهرهای استان هم به صورت مستمر در حال برگزاری است. 

مجرم سابقه‌دار و خطرناک به چه کسی می‌گویند؟

این مقام ارشد قضایی در توضیح اینکه به چه مجرمانی سابقه‌دار، خطرناک و حرفه‌ای گفته می‌شود، عنوان کرد: در قانون به مجرمانی که بیش از یک فقره سابقه محکومیت قطعی به علت ارتکاب جرایم مهم داشته باشند، عنوان مجرم سابقه‌دار داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.