یک کارشناس مذهبی با اشاره به آیه ۲۱ سوره احزاب مبنی بر الگوبودن پیامبر (ص) برای انسان‌ها گفت: اگر فاطمه زهرا (س) نبود این الگوبودن پیامبر به‌ویژه در مورد مسائل زنان کامل نمی‌شد.

اگر فاطمه (س) نبود، الگوبودن پیامبر (ص) کامل نمی‌شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن محمودی گفت: اگر بخواهیم نسلی را تربیت کنیم که منتظر امام زمان (عج) باشد، باید به حضرت زهرا (س) نگاه کنیم که دختری را تربیت کرد که در راه امامش یعنی سیدالشهدا (ع) تمام زندگی خود را فدا کرد. لذا بهترین راه الگوگیری برای خانم ها تربیت نسل منتظر است.

وی افزود: بانوان بر این اساس باید طوری رفتار کنند که بهترین فرزندان تربیت شوند و بهترین راه و روش همسرداری را می توان در ۹ سال زندگی حضرت فاطمه (س) با امیرمومنان (ع) دید. یعنی اگر مادران می خواهند فرزندان خوبی تربیت کنند، باید در ابتدا همسران خوبی باشند.

نویسنده کتاب آماده باش افزود: در زندگی حضرت زهرا (س) می بینیم که آن حضرت خواسته زیادی از همسرش نداشت. این امر می‌تواند الگویی باشد که بانوان با خواسته‌های زیاد یا غیرمعقول خود موجب سختی زندگی یا گناه همسرشان نشوند. یا حضرت زهرا (س) مطیع شوهر خود بودند. بنابر این زنان با الگوگیری از ایشان می‌توانند فرزندان صالحی را تربیت کنند.

حضرت فاطمه هیچگاه سادگی را ترک نکردند

وی ادامه داد: در زمانی که حضرت زهرا (س) باغ فدک را در اختیار داشت، حدود ۴۰۰ نفر آنجا کار می کردند. بنابر این فاطمه زهرا (س) وضع مالی خوبی داشتند و با همه این ثروت، هیچگاه سادگی را ترک نکردند. در روایات نیز آمده است که به فقر و ثروت کسی نگاه نکنید؛ بلکه به دینش نگاه کنید و ملاک حضرت زهرا (س) نیز این بود که دنبال عملیاتی کردن دین خدا بود.

محمودی افزود: جامعه ما در ارتباط با مسائل نامحرم به الگویی همچون حضرت زهرا (س) نیاز دارد که خودش را از یک مرد نابینا می پوشاند و زمانی که علت را می پرسند، می فرماید ممکن است بوی مرا استشمام کند؛ ولی امروز می بینیم برخی افراد با زنان نامحرم شوخی می کنند و استدلالشان این است که باید قلب انسان پاک باشد.

وی اضافه کرد: بانوانی که مسائل مختلف مرتبط با حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، نباید انتظار داشته باشند فرزندانشان فاطمی بار بیایند. مادران باید در فضای حقیقی و فضای مجازی مواظب نحوه ارتباط با نامحرم باشند.

نویسنده کتاب حضور در ظهور اظهار کرد: در مسائل عبادی نیز حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای مادران و پدران است. چون آن حضرت به قدری عبادت می کرد که پاهایش ورم می کرد. یعنی وقتی حسن و حسین این عبادت را از مادر می دیدند الگو می گرفتند.

حضرت زهرا الگوی امام زمان (عج) است

وی درباره ضرورت الگوگیری از فاطمه زهرا (س) با استناد به آیه ۲۱ سوره احزاب گفت: خدا در این آیه پیامبر را به عنوان الگوی حسنه معرفی می کند. از طرف دیگر رسول خدا (ص) فرمود فاطمه پاره تن من است. همچنین امام زمان (عج) حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگو معرفی می کند و می فرماید در فرزند رسول خدا برای من الگوی حسنه است.

محمودی افزود: این روایت که پیامبر (ص) فرمود پاره تن یک تعارف نیست. ممکن است ما از روی محبت فرزندان خود را پاره تن بدانیم ولی پیامبر حکیم است و مبالغه در کلامش نیست و می فرماید فاطمه پاره تن من است. بنابر این الگو بودن پیامبر با الگو بودن حضرت زهرا (س) کامل می شود.

وی با اشاره به سخنی از مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی گفت: الگوگیری از پیامبر (ص) با معرفی الگو از طرف امام زمان (عج) که حضرت زهرا (س) بودند، کامل می شود.

این کارشناس حوزه مهدویت تاکید کرد: امام زمان فرمود فاطمه زهرا الگوی من است. بهترین راه رسیدن به کمالات تبعیت از یک الگوی کامل است؛ الگویی که همه کارهایش برای ما سرمشق باشد و چون بر اساس روایات رضایت حضرت زهرا (س) رضایت الهی است، مشخص می شود همه کارهای آن حضرت صحیح است و الگوگیری از ایشان بهترین راه برای رسیدن به ظهور است.

وی افزود: تمام دغدغه حضرت زهرا این بود که امام خانه نشین نشود و حق امام خورده نشود و اگر امام در راس و مصدر حکومت قرار بگیرد، تمام مشکلات حل می شود. برای نجات بشریت جان خود را فدا کرد تا امام به حق خود برسد. اگر حضرت علی (ع) ۲۵ سال خانه نشین شد، امام زمان بیش از هزار و ۱۰۰ سال است که خانه نشین شده است و تا از زهرا الگوگیری نکنیم به ظهور نزدیک نمی شویم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.