معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد با بیان اینکه بعد از ارتقای طرقبه و شاندیز، دو روستا و بخشی از اراضی هم‌چنان در حریم مشهد هستند، گفت: برای رفع این تداخل یا باید شورای عالی شهرسازی در خصوص حریم مشهد بازنگری کند یا هیأت وزیران در خصوص مرز تقسیماتی مناطق حریم مشهد تجدید نظر کنند.

اختلاف مرز مشهد و طرقبه شاندیز در پیج ‌وخم شورای عالی شهرسازی و هیات وزیران

به گزارش قدس آنلاین، احمد ریواده  با اشاره به اینکه از منظر تقسیمات کشوری بین مشهد و بخش طرقبه شاندیز که از ما جدا شده و به شهرستان بینالود ارتقا پیدا کرده اختلافی نداریم، اظهار کرد: واحدهای تقسیمات کشوری ما مشخص هستند و روستای بلاتکلیفی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که ما یک محدوده خدماتی در روستاها و یک حریم در شهر داریم، که مسؤولیت تعیین حریم با شورای عالی شهرسازی است که حریم شهر را ابلاغ می‌کند و شهرداری هم مطابق آن وظایفش را انجام می‌دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد با بیان اینکه بعد از ارتقای طرقبه و شاندیز دو روستا و بخشی از اراضی همچنان در حریم مشهد هستند، متذکر شد: برای رفع این تداخل یا باید شورای عالی شهرسازی در خصوص حریم مشهد بازنگری کند یا هیأت وزیران در خصوص مرز تقسیماتی مناطق حریم مشهد تجدید نظر کنند.

وی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این موضوع در تهران تصمیم‌گیری می‌شود، البته از سال گذشته در فرمانداری مشهد پیگیر این موضوع هستیم تا مصوبه هیأت دولت را در این خصوص بگیریم.

ریواده با بیان اینکه مطالعاتی در این باره صورت گرفته و در حال مغایرت‌گیری هستیم، افزود: امیدواریم به زودی موضوع واحدهای تقسیمات کشوری تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.