همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ۹۰ نفر از بانوان طلاب جامعه المصطفی اراک از ۹ ملیت مختلف به میزبانی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی حضور یافتند.

مشرف شدن طلاب جامعه المصطفی از ۹ ملیت مختلف در حرم مطهر رضوی

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، سخنران و خطیب حرم مطهر رضوی در این مراسم که ظهر امروز ۱۹ بهمن ماه در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد، به تبیین موضوع «بصیرت و مسئولیت در حکومت اسلامی» پرداخت و گفت: حکما و فلاسفه در تعریف انسان از این تعبیر یاد می‌کنند که انسان حیوانی متعهد و مسئول است.

وی افزود: در وجود انسان هم جنبه حیوانی و هم جنبه ملکوتی، روحانی و آسمانی وجود دارد، انسان بین برزخ مَلَک و حیوان قرار دارد و عظمت و اعتبار انسان به این است که با عقل و درک الهی بر هوای نفسانی خود غلبه کرده و آن را تحت کنترل خود در آورد و در مسیر بندگی و طاعت خداوند قرار دهد.

این سخنران با بیان اینکه خداوند علاوه بر جنبه روحانی مسئولیت‌پذیری را نیز به انسان عرضه داشته است، گفت: انسان در قبال خود، ذات پروردگار و همچنین سایر موجودات تعهد و مسئولیت دارد و اینگونه نیست که بدون هیچ مسئولیت و تعهدی پا به این دنیا گذاشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم نیز به موضوع مسئولیت پذیری انسان اشاره و بر این نکته تاکید شده است که همواره در مقابل لغزش‌ها از خود مراقبت کنید و حق ندارید به خود خدشه و جراحتی وارد کنید.

حجت‌الاسلام واعظ شهیدی همچنین یادگیری و تعلیم و تربیت را از مسئولیت‌هایی دانست که بر عهده انسان است و باید همواره در حال تعلیم و تعلم باشد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به رسم یادبود هدایای فرهنگی به این گروه از طلاب که از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، ماداگاسکار و... و. حضور یافته بودند اهدا شد.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.