فرماندار گناباد گفت: افزایش تستهای مثبت کرونا زنگ خطر را در این شهرستان به صدا درآورده و در این شرایط عادی انگاری مردم موحب افزایش تبعات شیوع این ویروس می شود.

کرونا زنگ خطر را در گناباد به صدا درآورد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی شب گذشته در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: با وجود کاهش آمار بستری مبتلایان به بیماری کووید ۱۹،  موارد تستهای مثبت کرونا در این شهرستان افزایش یافته و مردم باید از هرگونه عادی انگاری در رعایت پروتکلهای بهداشتی بپرهیزند.
وی ادامه داد: تغییر وضعیت گناباد از نظر شیوع ویروس کرونا موحب افزایش و بازگشت محدودیتها می شود.
فرماندار گناباد گفت: برگزاری هرگونه مجالس عروسی در منازل و مجالس ترحیم در مساجد همچنان ممنوع است و مسوولان ذیربط و دهیاران و شوراهای اسلامی و بخشداران باید نظارت بیشتری در این زمینه در مناطق شهری و روستاها داشته باشند.
وی افزود: همچنین هرگونه خروج افراد مبتلا به کرونا و تحت درمان از قرنطینه در منازل حتی برای خرید ضروریات و ملزومات زندگی  ممنوع است و این اقدامات باید طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا توسط  فعالان قرارگاه شهید سلیمانی انجام شود.
قربانی ادامه داد: افراد مبتلا به کرونا در صورت خروج از قرنطینه خانگی به ازای هر روز دو میلیون ریال جریمه می شوند.
وی با تاکید بر برخورد قهری و قاطع با افرادی که مسائل پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند، خواستار افزایش نظارت میدانی فرماندهی انتظامی و اتاق اصناف بر اعمال محدودبتهای تردد در ساعت ۲۱ الی چهار بامداد و همچنین نوبت بندی برای واحدهای صنفی در میدان آزادگان به دلیل افزایش رفت و آمد و تردد شهروندان و وسایل نقلیه در این منطقه شد.
فرماندار گناباد خواستار افزایش استفاده از ظرفیت دوربینهای مدار بسته شهری برای نظارت بر تردد خودروها در این ساعات در مناطق شهری و تشکیل ستاد مقابله با کرونا در مناطق روستایی گناباد شد.
وی همچنین بر افزایش رعایت پروتکلهای بهداشتی در مطبهای پزشکان و داروخانه ها و کاهش ازدحام مراجعان تاکید کرد.
قربانی با انتقاد از دریافت وجه نقد و استفاده نکردن از دستگاههای کارت خوان در برخی مطبهای پزشکان گناباد گفت: این اقدام در شرایط شیوع ویروس کرونا درست نیست و در همه مطبها بابد دو یا سه دستگاه کارت خوان برای کاهش زمان ارایه خدمات به بیماران نصب شود.
وی با اشاره به محدودیتهای برگزاری تورهای گردشگری و بازدید از قنات جهانی قصبه گناباد به دلیل شیوع کرونا افزود: اقامتگاههای بوم گردی باید با نظارت مسوولان ذیربط و رعایت پروتکلهای بهداشتی فعالیت داشته باشند.
فرماندار گناباد با تاکید بر پرهیز از سفرها و حضور در اجتماعات غیرضروری از گنابادیهای ساکن سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی و کشور خواست به دلیل مخاطرات ویروس کرونا از سفر به این شهر بپرهیزند.
وی ادامه داد: جمعه بازار این شهر که هفته گذشته به دلیل رعایت نکردن موازین و پروتکلهای بهداشتی تعطیل شده بود،   از این هفته تنها با حضور ۳۰ غرفه فروشندگان بومی و با رعایت کامل این پروتکلها و با نظارت فرماندهی انتظامی دایر می شود و از حضور افراد بدون ماسک به آن باید جلوگیری شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۹۱۴ تست که از ابتدای شیوع ویروس کرونا از مردم شهرستانهای زیرپوشش این دانشگاه در گناباد و بجستان گرفته شده، ۶ هزار و ۹۱۵ مورد یعنی ۵۲ درصد مثبت بوده است.
دکتر جواد باذلی افزود: از این تعداد سه هزار و ۲۴۰ مورد بستری و بقیه سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۵۷۴ نفر از کارکنان این دانشگاه نیز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.
وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار و ۳۴۵ نفر از مردم  گناباد و بجستان معادل ۹۸.۱۶ درصد غربالگری کرونا شدند.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: آحاد مختلف جامعه و خانواده ها باید با پرهیز از عادی انگاری، رعایت پروتکلهای بهداشتی و افزایش احساس مسوولیت نسبت به این امر در قطع زنحیره انتقال ویروس کرونا نقش آفرین باشند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت طی دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسید.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.