نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: سپاه فقط یک نهاد نظامی نیست؛ بلکه پر برکت‌ترین و مفیدترین نهاد این نظام در همه عرصه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور است.

سپاه پاسداران پربرکت‌ترین نهاد نظام در همه عرصه‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی امروز در آیین بهره‌برداری و رونمایی از ۵ هزار و ۵۳۱ پروژه عمرانی اقتصاد مقاومتی و ۱۱.۳ میلیون نفر خدمات‌رسانی در حاشیه شهر مشهد و مناطق کم برخوردار خراسان رضوی، اظهار کرد:‌ نکته‌ای که در این شب و این روز برای ما حائز اهمیت است نکته ممتازی است که در جریان ولادت امیرالمومنین(ع) در خانه خدا بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خیلی از انبیا مثل حضرت مسیح(ع) با آن درجات بالا هنگامی که می‌خواهد متولد شود به مادرش حضرت مریم(س) گفته شد از مسجدالاقصی خارج شو ولی در مورد حضرت فاطمه بنت اسد در هنگام طواف درد زایمان را حس میکند، دیوار کعبه شکافته می‌شود و فاطمه بنت اسد وارد میشود و حضرت مولا(ع) متولد می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: سپاه فقط یک نهاد نظامی نیست؛ بلکه پر برکت‌ترین و مفیدترین نهاد این نظام در همه عرصه‌های محرومیت زدایی و سازندگی کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مسائلی که در حاشیه شهر اتفاق افتاد با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سپاه است؛ اما محرومیت زدایی و جلب مشارکت‌های مردمی به این شکل در استان‌های دیگر کم نظیر است و بیانگر وحدت و هماهنگی فرمانده سپاه امام رضا(ع) با سایر مدیران و دستگاه‌ها است که باعث پیدایش و ظهور این ظرفیت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه برکات سپاه در همه جا وجود دارد و سپاه محور اقتدار نظام در جهات و ابعاد مختلف است، تصریح کرد: وقتی یک نهاد مقدس بتواند در سایه هماهنگی با مدیریت‌های یک استان این حمیت و تلاش گسترده را به ظهور برساند؛ نشانگر ظرفیت بالا و برکات عظیم این نهاد، فراتر از یک نهاد نظامی دارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه بعضی افراد فرصت‌طلب می‌گویند سپاه یک نهاد نظامی است و نباید در عرصه‌های دیگر ورود کند، تصریح کرد:در جاهایی که میدان‌های جهاد و فداکاری در حوزه‌های والای سیاسی و حفظ استقلال کشور برای سپاه پیش می‌آید به بهانه اینکه سپاه یک نهاد نظامی است و نباید در عرصه‌های سیاسی فعال باشد جلوی کار را می‌گیرند، این عناصر باید بدانند سپاه فقط یک نهاد نظامی نیست بلکه پربرکت‌ترین و پرظرفیت‌ترین نهاد به عنوان محور اقتدار نظام در همه عرصه‌ها مانند محرومیت‌زدایی، عمران و سازندکی و توسعه اقتصادی کشور مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در حاشیه شهر مشهد مسائل فرهنگی، امنیتی و محرومیت‌زدایی برای مقام معظم رهبری و مردم دغدغه بود که خوشبختانه در بحث فرهنگی و امنیتی تمام دستگاه‌های مرتبط با محوریت سپاه موفقیت امیز کار شده و الان هم که در بحث محرومیت زدایی هم کار حدود دو سال است که اغاز شده و امروز شاهد ظهور و بروز بخشی از نتایج این فعالیت‌ها هستیم.

وی خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مسائلی که در حاشیه شهر اتفاق افتاد با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سپاه است؛ اما محرومیت زدایی و جلب مشارکت‌های مردمی به این شکل در استان‌های دیگر کم نظیر است و بیانگر وحدت و هماهنگی فرمانده سپاه امام رضا(ع) با سایر مدیران و دستگاه‌ها است که باعث پیدایش و ظهور این ظرفیت‌ها شده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برکات سپاه در همه جا وجود دارد و سپاه محور اقتدار نظام در جهات و ابعاد مختلف است، تصریح کرد: وقتی یک نهاد مقدس بتواند در سایه هماهنگی با مدیریت‌های یک استان این حمیت و تلاش گسترده را به ظهور برساند؛ نشانگر ظرفیت بالا و برکات عظیم این نهاد، فراتر از یک نهاد نظامی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از بیانات خود به تلاش‌های سپاه و بسیج جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا در این استان اشاره و بیان کرد: بیش از ۵ هزار مسجد در خراسان رضوی، با طرح بسیج جامعه پزشکی و سپاه امام رضا(ع) تبدیل به پایگاه سلامت شدند و در واقع این طرح استانی، منشا طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با کرونا در سایر نقاط کشور شد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.