نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان شورای عالی استانها گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به شرکتهای پخش دارو بدهکار است که این وضعیت موجب ایجاد مشکل در تامین اقلام دارویی استان خراسان رضوی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شرکتهای دارویی بدهکار است

به گزارش قدس آنلاین سید حسین بهشتیان در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: وقتی یک بنگاه تجاری با بدهکاری بالای یک مشتری مواجه می‌شود به طور قطع در ارائه مجدد خدمات تجدید نظر خواهد کرد و بر این اساس تامین سهمیه داروی استان به واسطه همین بدهی‌ها دچار خلل شده که داروهای مخصوص کرونا و بیماری های قلبی نیز از آن دسته است.

وی ادامه داد: دست اندرکاران حوزه پخش دارو که البته خود از سهامداران بزرگ تولید داروی کشور نیز به شمار می‌آیند مشکلات ناشی از بدهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را تایید می‌کنند و همچنین انجمن شرکتهای پخش داروی استان نیز همین موضوع را تایید کرده است.

نماینده شورای اسلامی شهرستان خلیل آباد خراسان رضوی گفت: سهمیه دارویی استان اکنون تحت الشعاع این وقایع قرار گرفته است به عنوان نمونه در دوره ای رمدسیویر که داروی مخصوص بیماران مبتلا به کروناست در شهرستان بردسکن توزیع نشد و تامین این دارو به تعداد پنج و ۱۰ عدد توسط راننده شبکه بهداشت با طی کردن ۲۵۰ کیلومتر مسیر بردسکن تا مشهد از داروخانه ۲۲ بهمن انجام شد.

بهشتیان افزود: تنها عضو نظام پزشکی در شورای عالی استانها هستم و انتظار بود دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده کند اما متاسفانه این دانشگاه رویکرد همکاری را در این زمینه در پیش نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.