سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به‌اضافه ۳۴ میلیون یورو تسهیلات از محل تفاهم‌نامه وزارت صمت و بانک صنعت، معدن و تجارت به ۱۱ طرح اقتصادی اولویت‌دار برای سرمایه‌گذاری در این استان اختصاص یافت.

اختصاص ۲۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادی به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  مرتضی اشرفی اظهار کرد: تخصیص این میزان تسهیلات حاصل نشستی است که اخیراً در تهران با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت به‌منظور بررسی مشکلات همین طرح‌ها و کمک به تأمین مالی آن‌ها برگزارشده بود.  

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی حوزه تولیدی این ۱۱ طرح اقتصادی اولویت‌دار را برای سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی "ریسندگی، آلیاژ فرو سیلیس، تایر و تیوپ، آجرنسوز، فولاد، کاغذ و مقوا، چرم مصنوعی، محلول‌های ضدعفونی، کاشی و سرامیک، چاپ سیلک و موتور کم‌مصرف کولرآبی" اعلام کرد و یادآور شد:  سرمایه‌گذاران این طرح‌های تولیدی اقتصادی، در نشست تهران جزییات طرح‌ها و مشکلات اجرای آن‌ها را برای مسؤولان تشریح کردند.

وی ادامه داد: معاون وزارت صمت، مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسؤولان ذی‌ربط در جریان نشست، راهکارهای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و موانع اجرای این طرح‌ها را بررسی و با رویکرد راهگشایانه در مورد تأمین و تخصیص تسهیلات موردنیاز آن‌ها بحث و تبادل‌نظر کرده و به نتیجه رسیدند.  

اشرفی بابیان اینکه تاکنون ۲۸۳ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۸۰ هزار نفر در خراسان رضوی ثبت‌شده است، افزود: دلیل بزرگی و اهمیت این طرح‌ها "اشتغال‌زایی برای بالاتر از ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان" است.  

وی با تأکید بر اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری" در استانداری خراسان رضوی مسؤولیت شناسایی، احصا و بررسی این‌گونه طرح‌های اقتصادی در این استان بر عهده دارد، بیان کرد: در این راستا ۱۱ طرح تولید اقتصادی که تسهیلات لازم برای اجرای آن‌ها تخصیص یافت،  در زمره هزار و ۲۵۷ پروژه سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری ۲۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۱۷ هزار نفر در خراسان رضوی هستند.  

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه۹۵ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی تولیدی در این استان متعلق به بخش خصوصی است، ابراز کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با سرمایه ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۴ هزار نفر در خراسان رضوی فعال هستند.

وی با اشاره به وجود  حدود چهار هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی در خراسان رضوی تأکید کرد:  با اجرای این طرح‌ها "۱۳۷ هزار شغل و ۲۴۳ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری" به بخش صنعت خراسان رضوی افزوده می‌شود.  

اشرفی یادآور شد: بیشترین حجم کنونی سرمایه‌گذاری صنعتی این استان به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است و صنایع غذایی رتبه چهارم سرمایه‌گذاری صنعتی را در خراسان رضوی دارد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.