۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 741907

شهاب الدین عزیزی خادم در دور دوم انتخابات ریاست فدراسیون موفق به رسیدن به صندلی ریاست شد.

 عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال شد

قدس آنلاین: انتخابات فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰ امروز (یکشنبه) در سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار و رییس و هیأت رییسه آینده این فدراسیون با رأی اعضای مجمع مشخص  شدند.

طبق سین برنامه انتخاباتی امروز، قرار است انتخابات از ساعت ۱۰ به شکل رسمی آغاز شود. انتخابات با تلاوت قرآن و در ادامه خیرمقدم و قرائت دستور جلسه توسط دبیرکل دنبال می‌شود. در ادامه نیز تصویب صورتجلسه در دستور کار خواهد بود. بخش بعدی برنامه مربوط به سخنرانی سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال خواهد بود. بعد از آن مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی خواهد پرداخت. 
تعیین سه نفر جهت بررسی صورتجلسه مجمع  و ۳ نفر نیز به عنوان شمارش کنندگان آرا بخش بعدی این مراسم خواهد بود. تصویب صورتجلسه مجمع قبلی، پخش کلیپ دیگر آیتم های قبل از انتخابات خواهد بود. 
بعد از آن ابتدا انتخابات ریاست فدراسیون و اعضای هیات رییسه فدراسیون که طبق برنامه اعلامی از ساعت ۱۰:۰۶ تا ۱۲ دنبال خواهد شد. در نهایت نیز طبق پیش بینی این مراسم در ساعت ۱۴ با اعلام دبیرکل به پایان خواهد رسید. باید دید در پایان آن چه کسانی مجوز حضور در ساختمان را به عنوان رییس به دست خواهد آورد.

امروز صبح احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال انصراف خود را از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال در سایت رسمی این باشگاه اعلام کرد. وی برای پست نمایندگی مدیران عامل باشگاه‌ها در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کاندیداتوری کرده بود.

مددی درباره دلایل انصرافش از کاندیداتوری در این انتخابات، گفت: می‌خواهم با همه توان برای رفع مشکلات و چالش‌های باشگاه پرهوادار استقلال تلاش کنم و معتقدم خدمت به هواداران استقلال در این برهه خاص، اهمیت به مراتب بیشتری از حضور در فدراسیون فوتبال دارد. بر این اساس، اولویت اول و آخر من در حال حاضر استقلال است. البته بنده به عنوان عضو مجمع فدراسیون در خدمت عزیزان هستم ولی بهتر است که تمرکز اصلی خود را در استقلال بگذارم تا ان‌شاءالله با کمک همه ارکان باشگاه، استقلال را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

نامزدها و اعضای هیات رییسه از حدود ساعت ۹ امروز وارد محل انتخابات شدند تا با دریافت کارت ورود و لوازم بهداشتی و همینطور صرف صبحانه راهی سالن اصلی برگزاری انتخابات شوند.

تاکنون علی کریمی و کیومرث هاشمی دو نامزد کرسی ریاست وارد این مجموعه شده‌اند.

Image

روسای هیات‌های فوتبال که از دیشب در هتل المپیک تهران حضور دارند، با اتوبوس تیم‌های ملی وارد مجموعه همایش‌های جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش از ابتدای بازگشایی سالن، در محل استقرار خود حضور دارد.

فاطمه علیپور و سعید دقیقی، نواب رییس پیشنهادی علی کریمی نیز بعد از حضور در سالن به سمت وی رفتند و به گفت و گو با او پرداختند.

همچنان خبری از حضور مهدی مهدوی کیا در محل برگزاری انتخابات نیست.

مصطفی آجرلو و شهاب الدین عزیزی خادم هم وارد سالن برگزاری انتخابات شدند.

احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال پس از ورود به سالن به سمت علی کریمی رفت و با او خوش و بش کرد و توجهی به سایر نامزدهای انتخابات نداشت.

وحید هاشمیان، مربی تیم ملی نیز با حضور در سالن در محل مربوط به خود مستقر شد و با هیچکس خوش و بش نکرد.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال نیز به عنوان مهمان در سالن حضور دارد.

فرهاد حمیداوی، مالک و مدیرعامل شهرخودرو بعد از مدت‌ها غیبت در محافل فوتبال، در مجمع انتخاباتی امروز فدراسیون فوتبال حضور دارد. همچین جعفر سمیعی از باشگاه پرسپولیس و اسماعیل خلیل‌زاده از باشگاه استقلال در این مجمع حضور یافته‌اند.

یک نقاش در طبقه دوم سالن برگزاری انتخابات، به صورت همزمان در حال کشیدن چهره چهار کاندیدای فدراسیون فوتبال است.

با اعلام نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ۸۶ نفر از ۸۷ نفر در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال حضور دارند.صورتجلسه مجمع قبلی فدراسیون فوتبال توسط محمدمهدی نبی قرائت شد و مصوبات آن اعلام شد که با اکثریت آرای اعضای مجمع تأیید شد.

 علی فلاحتی مسئول کمیته بدوی فدراسیون فوتبال گفت: اینطور نبود که افراد رد صلاحیت شده، صلاحیت نداشته باشند، فقط «صلاحیت آن ها برای ما احراز» نشد و به این خاطر بود که ما برای اولین بار بود که این کار را انجام می‌دادیم و بیشتر اشکال ها «شکلی» بود و اغلب به خاطر دیر رساندن فرم های ثبت نام. مسئول کمیته بدوی فدراسیون فوتبال خطاب به رای دهندگان گفت که «اعضای مجمع اجازه عکسبرداری از تصویر رای خود» را ندارند.

در ساعت ۱۱:۲۰؛ روند رأی‌گیری انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شد.

پیش از آغاز رأی گیری، به نامزدها گوشزد شد که تلفن همراه خود را پای صندوق‌های رای نیاورند چرا که در غیر این صورت گزارش این عمل به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد. همچنین مهدی محمدنبی به نامزدها هشدار داد که مراقب باشند عکاس‌ها از فاصله حدودا ۲۰ متری تصویر آرای آن‌ها را نیندازند و با دست روی برگه خود را بپوشانند تا رأی آن‌ها به نامزد موردنظرشان لو نرود.

رئیس کمیته بدوی یک به یک اعضای مجمع را به پای صندوق‌های رای فرا می‌خواند و افراد آرای خود در بخش ریاست فدراسیون فوتبال را به داخل صندوق‌های رأی می‌اندازند. فعلا روند انتخابات به صورت منظم پیش می‌رود.

پخش زنده مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال پس از گذشت چند دقیقه آغاز رای گیری قطع شد و حدود ۱۰ دقیقه بعد دوباره وصل شد.

طبق مقررات انتخابات، در دور نخست، نامزدهای ریاست که کمترین رای را بیاورند از گردونه رقابت حذف و دو نفری که بیشترین رای را دارند، راهی مرحله دوم می‌شوند و در آن مرحله هر نامزدی که بیشترین رای را بیاورد، رئیس فدراسیون فوتبال خواهد شد.

۱۱:۴۷؛ با اتمام رأی گیری، ناظران صندوق رأی را گشودند تا با شمارش آرا، تکلیف نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شود.طبق این موضوع شهاب الدین عزیزی خادم و کیومرث هاشمی به دور دوم انتخابات رفتند تا به دنبال آرای نهایی برای انتخاب ریاست فدراسیون باشند.

علی کریمی بعد از اعلام اسامی و در حالیکه تنها ۹ رای به خود اختصاص داده بود، سالن را در میان تشویق حاضران ترک کرد.

تعداد آرا به این شرح است:

کیومرث هاشمی: ۲۴
شهاب الدین عزیزی خادم: ۳۵
علی کریمی: ۹
مصطفی آجرلو: ۱۸
رای باطل: ۱

به این ترتیب عزیزی خادم و هاشمی راهی مرحله دوم شدند و علی کریمی و آجرلو از گردونه رقابت حذف شدند.

ابراهیم شکوری که از رأی نیاوردن علی کریمی ناراحت بود، از حضور در انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال (کارشناس هیات رئیسه) انصراف داد.

در پایان رای گیری در مرحله دوم عزیزی خادم با ۴۹ رای به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شد. کیومرث هاشمی نیز ۳۸ رای به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.