سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: راویان دفاع مقدس در حکم ذخیره و سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی برای صیانت از نظام و صدور انقلاب هستند.

راویان دفاع ‌مقدس ذخیره نظام هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین شرافتی‌ راد  در گردهمایی راویان فتح رضوی در تربت‌حیدریه افزود: وظیفه مسوولان آن است که از این سرمایه‌ها برای انتقال مفاهیم ارزش‌های دفاع‌ مقدس و معرفی آن به نسل جوان به نحو مطلوب و تاثیرگذار استفاده کنند.
وی ادامه داد: اکنون وارد دهه پنجم انقلاب شده‌ایم، این بدان معنا است که انقلاب اسلامی با موفقیت به جهان صادر شده و به بار نشسته و به همین دلیل شاهد عزت نظام جمهوری اسلامی در جهان هستیم.
سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس حتی برای کشورهای غیراسلامی نیز نجات دهنده است و اگر انقلاب و ایستادگی ما نبود، امروز جهان با تاخت و تاز دیگری مواجه می‌شد و فشار بر مردم ایران به اوج خود می‌رسید.
وی از اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت زینب (س) به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین راوی در جهان اسلام یاد کرد و افزود: شاید اگر نطق و روایتگری حساب شده حضرت زینب (س) در آن بزنگاه بزرگ تاریخی ایراد نمی‌شد، آن چیزی که امروز از قیام بزرگ حضرت سیدالشهدا (ع) برای ما به ارث رسیده، شکل دیگری داشت و آیین باشکوه اربعین که امروز در کشورهای جهان شاهدش هستیم، نتیجه هنرمندی حضرت زینب (س) است.
شرافتی راد ادامه داد: صدای خوش، دانش زیاد، امتناع از تحریف، صداقت و تسلط در بیان از خصوصیات یک راوی موفق است تا بتواند تاریخ گذشته را برای نسل آینده ماندگار و جاودان سازد.

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز روایتگری و بیان نقشه راه است که منتج به خودسازی، جامعه و تمدن سازی می‌شود.
سرپرست فرمانداری تربت‌حیدریه افزود: امروز برای مردم حرف زدن مهم نیست و سخنرانی برایشان جایگاهی ندارد زیرا مردم نیازمند عمل ما هستند و این‌که حرف بزنیم و شعار بدهیم اما طور دیگری عمل کنیم، خوب نیست.
وی ادامه داد: بهترین راه برای خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان، خدمت صادقانه است، با پارتی‌بازی، باندبازی و جناح بازی نمی‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد زیرا این راه جز فرصت‌سوزی نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
شرافتی راد گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و  مسوولان، ناامید کردن آنها نسبت به نظام و در نتیجه ناراضی نگه‌داشتن مردم است و این وظیفه راویان است که همچون دوران دفاع مقدس که پشت دشمن را به خاک مالیدند، امروز نیز با حربه‌های فرهنگی به جنگ نرم خود ادامه دهند.
عضو هیات مدیره موسسه مردم نهاد انجمن راویان فتح خراسان رضوی هم در این گردهمایی گفت: این انجمن توسط زنده یاد عباس تیموری از راویان و رزمندگان دفاع مقدس در سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد.
سیدمصطفی میرشجاع عنبرانی افزود: تاکنون ۵۰ نفر راوی پیشکسوت در استان ساماندهی شده‌اند که به عنوان راوی در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور روایتگری می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین پنج هزار معلم ایثارگر را برای روایتگری در سفر کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، تربیت کرده‌ایم.
میرشجاع عنبرانی گفت: تاکنون ۹۰۰ هزار ساعت روایتگری کاروان راهیان نور ضبط شده، هزار و ۸۰۰  مقاله گردآوری و پنج جلد کتاب هم در این زمینه در آستانه چاپ داریم.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.