۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 742840

مجموعه آبشارهای نیاگارا مشهورترین آبشارهای در کانادا هستند و البته دلیل آن هم به راحتی قابل درک است. این مجموعه آبشار از ۳ آبشار تشکیل شده که در مرز آمریکا و کانادا قرار دارند و تنها آبشار نعل اسبی در طرف کانادایی قرار دارد.

آشنایی با زیباترین آبشارهای کانادا

آبشار نیاگارا شاید تمام توجهات را از آن خود کند و لقب مشهورترین آبشار کانادا را به دست آورد، اما تعداد زیادی آبشار خارق‌العاده در این کشور وجود دارند که مطمئناً ارزش دیدن در سفرتان را خواهند داشت.

آبشار هلمکن در استان بریتیش کلمبیا

آبشار هلمکن یکی از زیباترین آبشارها در کاناداست. این آبشار در پارک استانی ولز گری قرار گرفته است؛ پارکی استثنائی و تماشایی که در حقیقت برای حفاظت این آبشار قدرتمند تأسیس شده است. آب‌های خروشانی که به پایین سرازیر می‌شوند، یک دره عمیق و بزرگ در پایین آبشار خلق کرده‌اند. این آبشار به راحتی و از طریق یک جاده در دسترس است. یک سکو در نزدیکی آبشار وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند منظره‌ای تماشایی از آبشار را از آنجا ببینند.

آبشار آتاباسکا در پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا

آبشار آتاباسکا به راحتی می‌تواند عنوان یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین آبشارها در تمام کانادا را از آن خود کند. این آبشار را می‌توان جواهر تاج پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا دانست؛ پارکی که خودش به تنهایی و به خاطر دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیزش شهرتی افسانه‌ای در این کشور دارد. مسیرهای متعدد و پل‌ها به مسافران تور کانادا اجازه می‌دهند از زاویه‌های گوناگون این آبشار را تماشا کنند. قبل از رسیدن به آبشار شما در مسیر دره‌ای حرکت خواهید کرد که آب‌های پر سرعت و خروشان آن را از دل صخره‌های سخت آهکی تراشیده‌اند و منطره‌ای زیبا شامل گرداب‌ها و شکاف‌ها خلق کرده‌اند. رنگ آب‌های این آبشار در طول سال متفاوت خواهد بود ؛اما یک چیز همیشه ثابت خواهد بود و آن منظره باشکوه و اعجاب‌آوری است که در پیش روی شما قرار می‌گیرد.

آبشار شانون در استان بریتیش کلمبیا

آبشار شانون آبشاری زیبا است که از روی مجموعه‌ای از صخره‌های گرانیتی به رودخانه می‌ریزد و در نهایت به اقیانوس آرام می‌رسد. دسترسی به این آبشار برای مسافران تور کانادا بسیار راحت است، چرا که تنها ۲ کیلومتر به سمت جنوب از شهر کوچک اسکومیش فاصله داشته و در امتداد بزرگراه "دریا به آسمان" قرار دارد. بهترین زمان برای دیدن این آبشار بهار یا پاییز است. آبشار تنها ۲۰۰ متر با محوطه پارکینگ فاصله دارد و یک مسیر سنگ‌فرش‌شده شما را به محل تماشای منظره آبشار می‌رساند. وقتی به آبشار رسیدید، مجموعه‌ای از پیاده‌راه‌ها و مسیرهای طبیعت‌گردی به شما اجازه می‌دهند محیط تماشایی و بی‌نظیر اطراف آبشار را به راحتی بگردید.

آبشار تاکاکاو در پارک ملی یوهو در استان بریتیش کلمبیا

تاکاکاو در زبان کری (یکی از زبان‌های مردم بومی کانادا) به معنی باشکوه است و البته که این لغتی است درخور و مناسب برای دومین آبشار بلند در تمام کانادا. بعد از عبور از یک جاده سربالایی و پر پیچ و خم شما باید از محل پارکینگ یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید تا به این آبشار برسید. با این که می‌توانید آبشار را از کیلومترها دورتر ببینید، با این وجود تماشای شکوهش از نزدیک، صدای غرشش و البته مه خنکی که از پاشیدن آب‌ها به اطراف به وجود آمده، مطمئنا یک تجربه بی‌نظیر برای شما به یادگار خواهد گذاشت. به دلایل آب و هوایی جاده‌ای که به این آبشار منتهی می‌شود، عموما تنها برای مدتی محدود  از انتهای ماه ژوئیه تا نیمه‌های اکتبر باز است.

آبشار ویرجینیا در پارک ملی ناهانی در قلمروهای شمال غربی

این آبشار عظیم که دو برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد، در جنوب رودخانه ناهانی و در منطقه قلمروهای شمال غربی کانادا قرار گرفته است. دور افتاده بودن این آبشار باعث شده تا تنها حدود ۱۰۰۰ بازدیدکننده خوش‌شانس در سال از این آبشار دیدن کنند؛ کسانی که برای رسیدن به این محل می‌بایست کانو یا هواپیمای آب‌نشین سوار شوند. هر دوی این گزینه‌ها به مسافران تور کانادا فرصت‌های بی‌نظیری ارائه می‌دهند تا از منظره‌های زیبا و تماشای حیات وحش لذت ببرند. اگر برای دیدن این آبشار به این منطقه رفتید حتما زمان بگذارید و از دیگر بخش‌های حفاظتگاه پارک ملی ناهانی دیدن کنید.

آبشار نیاگارا در شهر نیاگارا فالز در استان انتاریو

مجموعه آبشارهای نیاگارا مشهورترین آبشارهای در کانادا هستند و البته دلیل آن هم به راحتی قابل درک است. این مجموعه آبشار از ۳ آبشار تشکیل شده که در مرز آمریکا و کانادا قرار دارند و تنها آبشار نعل اسبی در طرف کانادایی قرار دارد. آبشار نعل اسبی به راحتی قابل دسترسی است و همیشه شگفت‌آور. در واقع این آبشار به فاصله یک رانندگی حدودا ۲ ساعته از شهر تورنتو قرار گرفته است. یخچال های قطبی در حال پسروی، هزاران سال پیش این آبشار را شکل داده‌اند. رنگ سبز مانند و زیبای آبشار نتیجه حل شدن نمک و دیگر سنگ‌های ریز در داخل آب است. گزینه‌های زیادی برای تماشای شکوه این آبشار در اختیار شما قرار دارد اما یکی از جذاب‌ترین آنها کروز هورنبلور است. هورن‌بلور جایگزین تورهای قایق‌سواری "دختر مه" شد؛ تور قایق‌سواری دختر مه از سال ۱۸۴۶ تا ۲۰۱۳ فعال بود و قدیمی‌ترین جاذبه توریستی آمریکای شمالی به حساب می‌آید.

آبشار مونمورنسی در شهر کبک در استان کبک

این آبشار باشکوه درست در بیرون از شهر کبک قرار گرفته و بلندتر از آبشار نیاگارا است. یک پل معلق بر فراز تاج آبشار به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد منظره‌هایی به یادماندنی از این آبشار خروشان و رودخانه سینت لورنس را ببینند. یک قطار کابلی هم در دسترس است تا شما را از بالای آبشار به پایین برساند (و برعکس). برای آنهایی هم که می‌خواهند ورزش روزانه خود را انجام دهند، یک پلکان چوبی بر روی دیواره صخره کنار آبشار در دسترس است. این آبشار در تمام طول سال در دسترس است. زمستان آب‌هایی که به بیرون از رودخانه پاشیده می‌شوند، یخ می‌زنند و یک لایه از یخ جاری ایجاد می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.