داستان سریال نون خ ۳ به کارگردانی سعید آقاخانی نسبت به دو سری قبل خیلی قوی شده است ما در این سریال از نظر کارگردانی، بازی و ...در کل تغییرات قابل توجهی دارد.

«نون.خ ۳» زیر سایه کرونا!

به گزارش قدس آنلاین، سری سوم سریال «نون. خ» و کاراکتر نورالدین خانزاده همزمان با ایام نوروز باردیگر مهمان خانه هااست. اما ظاهرا و به گفته تهیه کننده سریال مهدی فرجی سری سوم نون. خ یک سر و گردن از دیگر قسمت های آن بالاتر است. نون خ ۳ سریالی که در زمان کرونا ساخته شده است.

تغییر لوکیشن و ایجاد پتانسل های جدید

در توضیح دلایل محبوبیت این سریال مهدی فرجی تهیه کننده این سریال گفت: پرداختن به موضوعات مختلف و مسائلی که مردم با آن درگیر هستند شاید یکی از دلایل مهم محبویت این سریال به حساب می آید. نون خ از همان قسمت اول تکلیفش را خودش و مخاطب روشن است این هم دلیل دومی که در دو سری قبل توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: فضای کمدی کار و یک نوشته ای که چارچوب محکمی دارد و کاراکترهای جذابی که لهجه شیرین کردی بر همه این جذابیت اضافه کرده است همه و همه باعث اقبال مخاطبان سخت پسند تلویزیون از این سریال شده است.

فرجی در توضیح ویژگیهای سری سوم این سریال گفت: مطمدنا سری سوم این سریال هم می توانند ماننده دو سری قبل مورد اقبال مردم قرار بگیرد هر چند این سری هم درکلیت ماجرا همان است ولی در سری سوم شما بیشتر وارد زندگی و اتفاقاتی که برای هر کدام از کاراکترها می افد می شوید

وی در توضیح ادامه دار شدن سریال افزود: در این کار زحمت سعید آقا خانی هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان کارگران زیاد است هر چند این تجربه همزمانی بازیگری و کارگردانی هیچ خللی در بدنه کار ایجاد نکرده است. هر چند داستان سری سوم نسبت به دو سری قبل از انسجام بیشتری برخورد است ولی با اینهمه در تمام طول این مدت همه سعی سعید آقا خانی به عنوان کارگردان بر این بوده که شوخی ها به بیراهه نرود و و شوخی ها در حد ظرفیت مخاطب باشد در یک کلام همه چیز در کنترل کامل او بوده و به کار اشراف کامل دارد. تغییر لوکیشن‌ها از فضای شهری به روستا و اتفاقات ریز و درشت زندگی نورالدین خانزاده باعث شد که سریال پتانسیل لازم را کسب کند.

این تهیه کننده ادامه داد: اما فصل سوم این سریال در ۱۶ قسمت و در نوروز ۱۴۰۰ به روی آنتن خواهد رفت. سری سوم این سریال در شرایط سخت کرونایی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بررسی مداوم سلامت عوامل ساخته شده است و شاید تنها سریالی است که عوامل همه با ماسک دیده می شوند.

طنزی که به زور نمی خنداند

کیوان یکی از آن شخصت های دوست داشتنی سریال نون خ است که با همه ویژگیهای اعصاب خورد کنی که دارد یکی ازآن کاراکترهایی است که نمی شود او را نادیده گرفت. سیروس میمت بازیگر این نقش در توضیح حضورش در سری سوم و ویژگیهای نقش کیوان گفت: حضور سعید آقاخانی بهترین دلیل من برای پذیرفتن بازی در این سریال بود. او کارگرانی سخت گیر است که اهل هیچ تقلید و تکراری نیست. سعید آقا خانی کارگردانی نو گرا است و طنز خواص خودش را دارد. هیچ اصراری به خندان مخاطب ندارد و همین را هم سر صحنه مرتب به بازیگرانش گشزد می کند.

وی اضافه کرد: فضای شاد کار و قصه خوب داستان من را برای پذیرفتن این نقش ترغیب کرد. کیوان از آن دست شخصیت هایی بود که ادم را درگیر می کرد. درباره کیوان سری سوم سریال نون خ باید بگویم که کیوان این سری با دو سری قبل فرقی نکرده است اما اتفاقاتی که در این سریال با حضور او می افتد دیدنی تر است سریال نون خ ۳ این بار شکل و نمایش بسیار متفاوت تری از دو سری قبل دارد.

وی ادامه داد: داستان سریال نون خ ۳ نسبت به دو سری قبل خیلی قوی شده است ما در این سریال از نظر کارگردانی، بازی و ...در کل تغییرات قابل توجهی دارد و از همن جا به مخاطبان این قول و نوید را می دهد که در سری سوم نون خ با جذابیت های بیشتری روبه رو خواهند شد. یکی از دلایل این جذابیت اتفاقات بروزی است که شاهد آن خواهید بود. همه ما در طول داستان سعی کرده ایم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در همه پلان ها با ماسک حضور داشته باشیم.

وی  در پاسخ به این سئوال که تا چه میزان اجازه بداهه پردازی در طول کار را داشتید گفت: نوشته اینقدر قوی هست که به این نیاز نداشته باشد که بازیگر بخواهد چیزی به کار اضافه کند ولی بله اگر در جایی یکی از بازیگران پیشنهادی برای اضافه کردن به نقش داشته در میان گذاشته و طبق صلاحدید کارگردان اجرا شده است. سریال نون خ یک طنز موقعیت است که در کنار طنز کلامی که دارد توانسته با یک نوشته خوب و هدایت خوب تر کارگردان لحظات خوشی را برای مخاطب رقم بزند.

میمت در توضیح استفاده از لهجه کردی در این سریال گفت: متاسفانه با هر لهجه ای صحبت کنی به یک نفر بر می خورد ولی از آن جایی که ما در این کار به سمت مسائل حساست زا نرفته ایم خوشبختانه مشکلی ایجاد نشد. اما در خصوص لهجه کردی باید بگویم که من کردم و از سعید اقا خانی هم که کردتر نمی توانید پیدا کنید من که نمی آیم برای اباو اجدادم چیزی بگوییم و همشهری های خودمان را ناراحت کنیم.

نون خ و  معرفی بازیگران شهرستانی

کاظم نوربخش یا همان سلمان سریال «نون خ» با آن خنده های منحصر به فردش هم یکی از کاراکترهای جذاب نون. خ است. او که یکی از کارکنان اداره ارشاد کرمانشاه است که درخصوص حضورش در این سریال و نقش سلمان به قدس آنلاین گفت: حضور سلمان در سری سوم سوم سریال نون خ نسبت به دو سری قبل خیلی پر رنگ تر شده است در این سری از سریال شاهد اتفاقات بیشتر و متفاوت تری برای این کاراکتر خواهیم بود که بازی این شخصیت را نسبت به دو سری قبل متمایز تر می کند.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا سری سوم سریال برای همه ما با مشکلات زیادی را به همراه داشت چون در واقع تنها سریال هستیم که تمام مدت با ماسک حضور داشتیم و گاهی واقعا دچار کمبود اکسیژن می شدیم. در تمام طول کار سلامتی ما توسط دکتری که در کنار تیم حضور داشت چک می شد و  همه لحظات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی سر صحنه و جلو دوربین حاضر میشدیم.

نوربخش در توضیح متمایز بودن سری سوم این سریال به دو سری قبل گفت: همه شخصیت ها به نسبت به دو سری قبل تغییرات محسوسی داشته اند و در این سریال داستان حول یک محور نمی چرخد و مخاطب با موضوعات و اتفاقات متعدد و جدیدی در طول داستان مواجه خواهند شد که همین قضیه داستان را بیش ازپیش جذاب می کند.

وی افزود: شاید بشود گفت دلیل اصلی جذابیت این سریال این است که قصه در یک آپارتمان روایت نمی شود و یک فضای نو و جدیدی را پیش چشم مخاطب گذاشته است و  فضای بومی دارد برای مخاطب جذابت های زیادی را به همراه دارد. در واقع نون خ باعث شد که مردم قوم کرد و دیار کردستان را بهتر و بیشتر بشناسند.

این بازیگر ادامه داد: نون خ خلاف اکثر سریال ها به جای کلی بازیگر شناخته شده به سراغ بازیگرانی رفتهاست که با وجود سالها فعالیت در عرضه هنر ناشناخته مانده بودند سعید آقا خانی با این سریال توانست استعدادهای خوبی را در عرصه طنز به تلویزیون معرفی کند

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.