دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نامگذاری یک صحن حرم منور رضوی به نام پیامبر اعظم(ص) را تداعی‌گر پیوند ناگسستنی امامت و نبوت دانست.

صحن «پیامبر اعظم(ص)»، تداعی‌گر پیوند ناگسستنی امامت و نبوت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسملین سیدسعیدرضا عاملی با ابراز رضایت از نامگذاری بزرگترین صحن حرم منور رضوی به نام «پیامبر اعظم(ص)»، اظهار کرد: با توجه به اینکه حضرت محمد مصطفی(ص)، خاتم انبیاء الهی و پدر اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند، این اقدام مبارک، تداعی‌گر پیوند ناگسستنی امامت و نبوت است.

وی این پیوستگی را فی نفسه دارای ارزش تلقی و افزود: این نامگذاری، زمینه آرامش پیروان ائمه معصومین(ع) را تأمین می‌کند، چرا که وجود این نام عظیم بر یکی از اماکن مقدس حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، زمینه خشنودی رهروان اهل بیت(ع) و نیز موجبات رضایت و خشنودی حضرت رضا(ع) را فراهم خواهد کرد.

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با اشاره به دیگر ابعاد این اقدام معنوی گفت: احترام به مقام و منزلت والای پیامبر اکرم(ص)، احترامی معرفتی و مبنایی است که با نگاهی به منابع روایی، شاهد تکریم و درود فرستادن همه انبیاء الهی بر وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) هستیم.

وی، عزت و احترام گذاشتن به شخصیت عظیم حضرت رسول(ص) را امری الهی و مورد سفارش همه کتب آسمانی خواند و افزود: باید به این اقدام شایسته از باب اصالت و تقدس وجودی آن نگاه کرد، نه صرفاً به خاطر پاسخ دادن به هجمه دشمنان به آن مبادرت ورزید.

این استاد دانشگاه با بیان این نکته که ذکر نام مبارک پیامبر(ص)، به خودی خود توجه دادن به سیره حضرت است، ابراز کرد: طبق آیات نورانی قرآن کریم «قد کان لکم فی رسول‌اللّه اسوة حسنة»؛ رسول اسلام(ص) الگوی نیکو برای زندگی امروز ما و فردای نسل‌های آینده ماست.

این عضو شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: این دست نامگذاری‌ها می‌تواند فارغ از برکات وجودی، بر افق نگاه و جهان بینی ما اثرگذار باشد.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.