نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی به دستاورد جدید نظامی در نبردهایشان علیه نیروهای ائتلاف متجاوز در جبهه "جبل مراد " در جنوب غرب استان مأرب دست یافتند.

ارتش یمن به پیروزی های چشمگیر خود در جنوب مارب ادامه می دهد

قدس آنلاین: منابع محلی در استان مأرب شب گذشته در گفت وگو با پایگاه خبری "مطبوعات یمن" خاطرنشان کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند با تامین امنیت مناطق جدید در جبهه "جبل مراد" حلقه محاصره را بر نیروهای ائتلاف متجاوز در جنوب غرب استان مأرب تنگ تر کنند.

منابع مزبور توضیح دادند که مناطق "حید آل احمد" و منطقه "اوشال" هم اکنون شاهد درگیری های شدیدی میان دو طرف است.

این در حالی است که خبرهایی دال بر فروپاشی گسترده صفوف نیروهای ائتلاف متجاوز به گوش می رسد.

در همین راستا نیروهای یمنی یکشنبه گذشته در ادامه پیروزی های اخیر در مارب، چند منطقه استراتژیک و سوق الجیشی را در شمال غرب مارب آزاد کرده و توانستند بلندی های استراتژیک «حمه ذیاب» را به کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جنبش انصارالله یمن دوشنبه گذشته گزارشی را از فعالیت اعضا و سران ارشد سازمان تروریستی «القاعده» در استان مارب منتشر کردند که در آن موقعیت مکان‌هایی چون انبارهای تسلیحاتی، اردوگاههای آموزشی و راههای مخفیانه آنها برای ارتباط با مزدوران سعودی را نشان می‌دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.