رئیس صنف فیروزه تراشان مشهد گفت: سال ۹۷ مسئولین دولتی دستور به رده‌بندی کالاهای وارداتی دادند و به تبع آن مجوز واردات مواد اولیه فیروزه تراشان را لغو کردند.

صادرات فیروزه مشهد در کما/ برخی تصمیمات وزارت صمت از کرونا مخرب‌تر بود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالصمد رحیمی مقدم اظهار داشت: بازار فیروزه فروشان با توجه محدودیت‌های کرونایی در سال ۹۹، رونق همیشگی را نداشت اما گلایه‌مندی اصلی ما قوانین سختگیرانه صادرات و واردات است.

وی افزود: فروشندگان فیروزه، در سالی که گذشت با صادرات به کشورهای مختلف و یا عرضه محصولاتشان در استان‌های دیگر، موفق به فروش آنها شدند.

رئیس صنف فیروزه تراشان ادامه داد: صادرات فیروزه از مشهد به کشورهایی مانند سنگاپور، اندونزی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

رحیمی مقدم با بیان اینکه مشکلی که دولت برای ما درست کرد از کرونا سخت‌تر بود، خاطرنشان کرد: سال ۹۷ مسئولین دولتی دستور به رده‌بندی کالاهای وارداتی دادند و به تبع آن مجوز واردات مواد اولیه فیروزه تراشان را لغو کردند.

رئیس صنف فیروزه تراشان مشهد گفت: کار بعدی دولت و سپردن تصمیم گیری در زمینه سنگ‌های زینتی به وزارت صمت، سختی کار را برای ما مضاعف کرد و سبب تعطیلی یک‌ساله صادرات شد.

وی با بیان اینکه پیش از این تصمیمات، به نسبت صادرات فیروزه، واردات نیز داشتیم، افزود: این کار دو مزیت داشت؛ اول اینکه مواد اولیه ما تامین می‌شد و دوم اینکه ما در شرایط تحریم نمی‌توانیم حواله ارزی در ازای صادرات داشته باشیم و به جای پولی که قرار بود به حساب ما واریز شود، کالا وارد می‌کردیم.

رحیمی مقدم درباره تعطیلی ناشی از کرونای واحدهای صنفی فیروزه تراشان اظهار داشت: تعطیلی دائمی و درخواست ابطال پروانه کسب در یک‌سال گذشته نداشتیم؛ اما برخی واحدهای صنفی به طور موقت تعطیل شدند و با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی، شامل تخفیف مالیاتی شدند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.