سازمان انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد مراجعه داوطلبان اهداکننده خون استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۱ درصدی مراجعه داوطلبان اهداء خون در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در سال ۱۳۹۹ و تا اسفندماه، تعداد ۱۶۵ هزار و ۱۸۳ نفر به پایگاه‌های استان مراجعه  کرده‌اند که از این میان،  ۱۲۵ هزار و ۴۱۵ نفر موفق به اهداء خون شدند. بانوان اهداکننده خون در استان ۷۷۸۷  نفر و اهداکنندگان مرد ۱۱۷ هزار و ۶۲۸ را شامل شده است. از این تعداد ۶۹ هزار و ۸۶۳ نفر اهداکننده مستمر، ۳۵ هزار و ۴۹۶  نفر با سابقه و تعداد ۱۶ هزار و ۴۳ نفر اهداکننده بار اولی بوده‌اند.

در این گزارش به کاهش ذخایر خونی به‌دلیل برودت هوا و شیوع بیماری کرونا اشاره و اعلام شده در حال حاضر ذخایر خونی موجود، سیر نزولی یافته که با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی نیز با چالش مواجه خواهد شد.

همچنین در این گزارش آمده است که در حال حاضر با توجه به تغییر روش زندگی، افزایش بیماری‌ها، استفاده از روش‌های نوین جراحی، گسترش مراکز درمانی، افزایش تخت‌های فعال بیمارستانی و ارتقاء روش‌های تشخیصی و درمان بیماری‌ها نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته، به طوری که این نیاز روزافزون، مشارکت بیشتر اقشار مختلف جامعه را به اهتمام درعمل به این امر خداپسندانه و حیاتی اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.