۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 744604

مهری سویزی رئیس اسبق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درگذشت.

مهری سویزی درگذشت

قدس آنلاین: مهری سویزی رئیس اسبق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مدیرکل اسبق زنان آموزش و پرورش و فعال تعلیم و تربیت و زنان ۲۸ اسفند درگذشت.

مراسم خاکسپاری وی ساعت ۱۱ امروز جمعه ۲۹ اسفند برگزار  و در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در پیام تسلیتی نوشت: «ناباورانه از شنیدن خبر درگذشت خواهر گرانقدر سرکار خانم مهری سویزی، متأثر و متأسف شدم.

ایشان از بانوان فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بود. تلاشهای فرهنگی ایشان از بسیج بانوان تا مطبوعات، مساعی ستودنی وی درحوزه‌ تعلیم و تربیت فراموش ناشدنی است.

وی قلمی گیرا و پر مغز و بیانی رسا و نغز داشت. بیان و بنانش در خدمت انقلاب و تبیین ارزش‌های اسلامی و پیام رسانی شهدا پر جوشش بود. کوچ‌ نابهنگام این بانوی اندیشه‌ورز و پرنشاط در میدانِ‌ خدمت، ضایعه‌ای سنگین به شمار می‌رود. 

اینجانب فقدان ایشان را به جامعه‌ آموزشی و فرهنگی و جریان وفادار به انقلاب اسلامی و تمام بازماندگان و آشنایان به ویژه همسر و فرزندان سوگوار ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوندی برای آنان صبر و اجر و برای آن مرحومه‌ی مغفوره رحمت و عفران واسعه‌ الهی مسألت می‌دارم. انّه غفورٌ رحیم‌ٌ».

همچنین محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش هم در پیامی نوشت: «خبر درگذشت بانوی عالمه و فاضله سرکارخانم  سویزی برای جامعه فرهنگیان و به‌ویژه جامعه بانوان کشور اندوهبار ودردناک است و شایسته است که یاد وخاطره آن بزرگوار با ثبت و ضبط سخنرانی‌ها، تألیفات، خدمات و...گردآوری شود و به عنوان نمونه‌ای از معلمان قهرمان در عرصه خدمت به نظام اسلامی و تعلیم و تربیت به فرهنگیان جوان ارائه شود.

اینجانب که در دوران خدمتگزاری توفیق همکاری با ایشان را داشته‌ام‌ با این فراز مناجات شعبانیه را در این لحظات زبان حال‌شان می‌دانم که: الهی کیف آیس من حسن نظرک لی بعدمماتی وانت لم تولنی الا الجمیل فی حیاتی». 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعیدی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    انا لله و انا الیه راجعون. ما از خداییم و به سوی خدا بازخواهیم گشت. از شنیدن خبر تاسف آور درگذشت بانوی قاضلهو مومنه دکتر سویزی شوکه شدم. وی را از نزدیک می شناختم چند سالی در کمیته تعلیم.و تربیت (ت 4) آموزش و پرورش افتخار میزبانی ایشان را داشتم , در این مدت جز تواضع. اخلاص و گشاده رویی از ایشان ندیدم . همه تلاشش فراهم کردن فرصت برابر آموزش و پرورش برای آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان مناطق محروم بود که در این راستا موفق شد تعداد مدارس سمپاد را از 432 باب به 538 باب به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده توسعه دهد. خداوند ایشان را غریق رحمت واسعه خود بگرداند.و به بازماندگانش صبر و شکیبایی عطا فرماید.
  • مهران ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    خدای تبارک و تعالی ایشون رو با آقا امام سجاد علیه‌السلام محشور کند. امروز روز ولادت آقا امام سجاد علیه السلام است و انشاالله شفیع ایشون امام سجاد علیه السلام هستند.
  • ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    خداوند ایشان را غریق رحمت خودش گرداند ...یک صلوات را نثار ایشان می کنیم ....اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم
  • محمد ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    شایسته روح و روانی شاد و جاودانه و خادمه اهل بیت