همزمان با ماه شعبان و مقارن با سال جدید ۱۴۰۰ ویژه برنامه های قرآنی حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام نوروز توسط مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

استقبال از بهار ۱۴۰۰ با برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود میریان گفت: همزمان با ایام نوروز ویژه برنامه های قرآنی متنوعی در صحن و سرای حرم مطهر رضوی و همچنین از طریق فضای مجازی تدارک دیده شده است.
وی تصریح کرد: «نوای قدس» از جمله برنامه های اداره علوم قرآنی حرم رضوی در این ایام است که همه روزه بعد از نماز صبح، قاریان و مرتلان آستان قدس رضوی نیم جزء از آیات کلام الله مجید را در رواق امام خمینی(ره) تلاوت می کنند.
مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی افزود: یکی دیگر از برنامه های قرآنی حرم رضوی برگزاری محافل قرآنی از جمله «کرسی تلاوت رضوی در جوار عترت» است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان ممتاز و بین المللی آستان قدس رضوی در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار و در فضای مجازی پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه محفل قرآنی «ام ابیها» ویژه بانوان نیز روزهای یکشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۹ الی ۱۱ در محل دارالقرآن الکریم میزبان بانوان زائر و مجاور خواهد بود ادامه داد: تلاوت ترتیل و تحقیق قرآن کریم، برگزاری مسابقه، بیان معارف قرآنی و تواشیح از جمله برنامه های این محفل قرآنی است.
حجت الاسلام میریان بیان کرد: در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ محفل قرآنی «ابناءالرضا» ویژه نوجوانان در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می شود. این محفل قرآنی با تلاوت قرآن قاریان نوجوان، بیان معارف دینی در قالب قصه، شعر و بازی به نوجوانان همراه خواهد بود.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی «از قرآن بپرس»، «در محضر قرآن» و «ریحانه النبی» از دیگر برنامه های اداره علوم قرآنی است که از طریق فضای مجازی و پرتال آستان قدس رضوی و همچنین به صورت حضوری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در پایگاه های قرآنی حرم ثامن الحجج(ع) واقع در محل دارالقرآن الکریم و صحن های پیامبر اعظم(ص)، گوهرشاد و انقلاب برگزار می شود.
مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های هنری خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و معرق در دو نوبت صبح و عصر در محل واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن الکریم، برگزاری نشست های قرآنی در فضای مجازی و از طریق کانال زندگی بر مدار قرآن و همچنین انجام ختومات قرآنی از دیگر برنامه‌های اداره علوم قرآنی در ایام نوروز ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.