رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: تحقق حمایت از تولید، نیازمند همکاری و تعامل بین‌بخشی دستگاه‌ها در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و مشارکت و همراهی مردم است.

همکاری بین‌بخشی و مشارکت مردم برای حمایت از تولید ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، هادی ایزدی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط رهبر معظم انقلاب افزود: برای حمایت از بخش تولید و نقش آفرینی بیشتر آن در فرآیند رونق اقتصادی و توسعه جامعه، در کنار رفع بروکراسی های اداری و حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان و کاهش مشکلات آنان، سایر بخشهای  فرهنگی و اجتماعی هم باید به وظیفه خود عمل کرده و با فرهنگ سازی مناسب،  فرهنگ کارآفرینی و حمایت از سرمایه گذاری و تولید را در جامعه جا بیندازند.

وی ادامه داد: جلب مشارکت مردم برای حمایت از سرمایه گذاری داخلی مولفه مهم دیگری در حمایت از تولید است و آحاد جامعه باید با خرید کالای داخلی از این امر حمایت کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: لزوم صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی از دیگر مسائلی است که برای حمایت از تولید باید مورد توجه قرار گیرد و این موجب می شود که تولید کنندگان کمتر با مشکل و کمبود انرژی در روند تولید مواجه شوند.

وی اظهار داشت: روند صدور مجوز واحدهای تولیدی توسط مسوولان و دست اندرکاران ذیربط باید کاهش یابد و بانکها نیز ۶۰ درصد از منابع خود را به بخش تولید اختصاص دهند.

ایزدی گفت: اهتمام بیشتر شرکتهای خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز در تکمیل زیرساختها، ایجاد شبکه فروش و صادرات و بازاریابی کالا و کاهش واسطه ها در مسیر تامین نیازهای مردم،  دیگر عامل موثر در حمایت از تولید است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: قاچاق کالا به بخش تولید صدمه می زند و باید با اهتمام بیشتر متولیان و ارگانهای مربوطه با این معضل برخورد شود و هر چه هزینه های تولید کاهش یابد، گامهای موثرتری در حمایت از تولید و کارآفرینی برداشته می شود.

وی تحقق منویات رهبر معظم  انقلاب در نامگذاری سال جاری به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را محور فعالیت اداره متبوع خود خواند و تاکید کرد: در استمرار فعالیتهای سال گذشته از همه ظرفیتها برای تحقق این هدف استفاده می شود.

ایزدی افزود: صیانت از اشتغال موجود در کنار حمایت از واحدهای تولیدی در قالب پرداخت تسهیلات مورد توجه مسوولان اقتصادی و اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد در سال گذشته قرار داشت و در نتیجه آن ضمن کاهش واحدهای تولیدی تعطیل این شهرستان به هفت درصد،  برخی از شاخصهای تولیدی گناباد ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد داشت و ۴۳۰ اشتغال جدید در همین مدت ایجاد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»  نامگذاری کردند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و برای ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.