رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میوه طرح تنظیم بازار نوروز ۱۴۰۰ در این استان بازار بدون التهاب و آرامی را پشت سر گذاشت و همه آنها توسط واحدهای منتخب به فروش رسید.

همه میوه تنظیم بازار نوروزی در خراسان رضوی به فروش رسید

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رجوعی افزود: در مجموع برای نوروز امسال ۹۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب به قیمت مصوب به خراسان رضوی اختصاص یافت که توزیع آن از روزهای پایانی سال گذشته در استان آغاز شد و به طور کامل به فروش رسید.

وی اضافه کرد: با این که سه هفته مانده به پایان سال گذشته، قیمت میوه افزایش یافت اما با تدبیر دولت و صدور ۲ مصوبه مبنی بر ممنوع کردن صادرات سیب و پرتقال و صدور مجوز واردات کالاهای اساسی از بازارچه های مرزی، تاثیر مطلوبی بر قیمتهای میوه ها گذاشت و آنها را تا حدی کاهش داد.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم پرتقال تامسون طرح تنظیم بازار نوروزی امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زرد ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب قرمز هشت هزار و ۵۰۰ تومان بود که توسط ۱۲۰ واحد صنفی، ۳۰ فروشگاه سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری و ۱۰ مرکز عرضه مستقیم و چهار فروشگاه روستا بازار سازمان تعاون روستایی در مشهد توزیع شد.

رجوعی افزود: سهمیه میوه طرح تنظیم بازار شهرستانها نیز به آنها اختصاص یافت که به صلاحدید کارگروه تنظیم بازار هر شهرستان از طریق واحدهای صنفی منتخب توزیع شد.

وی ادامه داد: در مجموع با تدبیر دولت و اثرات اقدامات ستاد تنظیم بازار بر قیمتها، میوه طرح تنظیم بازار استان خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۰ به طور کامل به فروش رسید و هیچ التهابی در خصوص کمبود عرضه یا افزایش قیمت میوه به وجود نیامد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.