مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی از چاپ نسخه نفیس «کلیات سعدی» با کیفیت هشت رنگ توسط این موسسه خبر داد و گفت: نمونه اصلی این کتاب متعلق به کتابخانه و موزه ملی ملک وابسته به آستان قدس رضوی بوده که عملیات بازنشر آن به عنوان یک اثر نفیس هنری از ابتدای شهریور سال گذشته در این مؤسسه آغاز شده و تست‌های اولیه و چاپ جلد آن نیز به اتمام رسیده است.

چاپ نسخه نفیس «کلیات سعدی» با کیفیت هشت رنگ

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فرزانه با بیان اینکه فایل‌های متن این نسخه نفیس بر اساس تست‌های صورت پذیرفته، با رعایت حداکثر تطابق با نمونه اصلی به چاپ رسیده است، اظهارکرد: ابعاد این اثر نفیس به صورت رحلی است که با کاغذ گلاسه مرغوب ۱۳۵ گرمی چاپ شده و حدود یک هزار جلد از این اثر چاپ و به سرمایه‌گذار مربوط تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: کتاب «منتخب ادعیه جدید مربوط به حرم مطهر رضوی» با محتوای جدید و در اندازه و قطع رقعی و با استفاده از کاغذ گراماژ پایین (وزن کم) نیز از دیگر اقدامات این موسسه در سال گذشته است که به منظور سهولت استفاده زائران در حرم مطهر رضوی به چاپ رسیده است.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی افزود: در چاپ اول این سفارش که در اسفندماه ۹۸ به پایان رسید، حدود ۲۰ هزار جلد از این کتاب چاپ و تحویل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی داده شده که پس از شرایط کرونا مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان این که در این کتاب، منتخب ادعیه، آداب و احکام زیارت و همچنین ادعیه چاپ شده است، اظهار کرد: صفحه‌آرایی این اثر نیز متفاوت و چاپ ترجمه متون آن هم در صفحات روبه‌رو و مقابل برای تسهیل استفاده زائران چاپ شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام نظری ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    درودبرشما