مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امام‌جمعه فراتر از همه جناح‌بندی‌ها و رویکردهای سیاسی بوده و فارغ از هرگونه جهت‌گیری با کمک مسئولان و ذیل یک نقشه واحد به‌دنبال حل مسائل است.

امام‌ جمعه فراتر از همه جناح‌بندی‌ها و رویکردهای سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حجر حسنی سعدی ظهر امروز در آئین معارفه امام ‌جمعه جدید قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: نهاد نماز جمعه بنابراعلام مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود که دارای خصوصیات و مأموریت‌های مشخص است و با محوریت امام ‌جمعه فعالیت می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه آنچه در این عملیات فرهنگی و تحت قرارگاه رخ خواهد داد نیازمند همراهی و همدلی مسؤولان است چون امام‌جمعه نمی‌تواند به‌تنهایی در عرصه فرهنگ کاری از پیش ببرد، افزود: امام‌ جمعه ذیل یک نقشه و عملیات واحد مسائل مختلف را رصد کرده و با برنامه‌ریزی و همدلی آن‌ها را حل می‌کند.

وی، امام‌جمعه را فراتر از همه جناح‌بندی‌ها و رویکردهای سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: امام‌جمعه فارغ از هرگونه جهت‌گیری با همراهی و کمک همه به‌ویژه مسؤولان و متولیان فرهنگی ذیل یک نقشه و برنامه واحد به‌دنبال حل مسائل بوده و باهمت و برابری در یک مسیر مناسب حرکت می‌کنند.

حسنی سعدی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: باید در این عرصه همدلی‌ها و همراهی‌ها به ثبت برسد و حضور حداکثری و پررنگ مردم به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی این نظام و انقلاب مدنظر قرار بگیرد.

درب‌های نماز جمعه به روی همه احزاب و جریان‌های سیاسی باز است

امام‌جمعه جدید قوچان نیز در این مراسم با یادآوری این مطلب که قوچان یک شهر ویژه از نظر فرهنگی، جهاد و شهادت و علمی محسوب می‌شود اما هنوز کسی با این افتخارات به‌درستی آشنا نیست، گفت: این خطه ۷۳۷ شهید را تقدیم این انقلاب و نظام اسلامی کرده و علمای بزرگی را در دل خود پرورانده است، پس باید این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف دیده شود.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق با تأکید بر اینکه باید جایگاه قوچان به‌ویژه از نظر فرهنگی اعتلا پیدا کند، بیان کرد: درد است وقتی مسافری وارد این شهر می‌شود ولی نمی‌داند آرامگاه عالم ربانی آقا نجفی قوچانی در قوچان قرار دارد یا مستندی برای آیت‌الله هاتف قوچانی ساخته می‌شود و مردم وی را نمی‌شناسند، این‌ها همه نشان از آن دارد که کم‌کاری‌های فراوانی به‌ویژه در حوزه فرهنگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امام‌جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی بوده و باید با کمک همه نقش‌های این قرارگاه را بیش از پیش در قوچان پیاده‌سازی کنند، تصریح کرد: قوچان از همان ابتدای انقلاب یک شهر سیاسی محسوب می‌شد اما باید بدانید درب‌های نماز جمعه به روی همه احزاب و جریان‌های سیاسی باز است.

امام‌جمعه قوچان تأکید کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند امام‌جمعه باید برای آنان خطبه بخواند در صورتی‌که امام‌جمعه، سیاست‌های کلی نظام را که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، تبیین می‌کند.

هراتی مطلق با اشاره به حمایت و پشتیبانی از همه نیروهای ارزشی و متدین قوچان، گفت: نماز جمعه باید از جمعیت ثابت و چندین ساله خارج و نیروها و چهره‌های جدید وارد نماز جمعه شوند، باید دست کسانی را گرفت که راه درست را پیدا نکرده و اهل دین و تقوا نیستند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم حکم انتصاب حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق به عنوان امام‌جمعه قوچان که توسط رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود، به وی اعطا شد.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق اصالتا اهل شهرستان قوچان بوده و پیش‌ از این به مدت سه سال امامت جمعه شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری را بر عهده داشته و قبل از آن نیز به مدت ۷ سال امام‌جمعه شهرستان ازنا لرستان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.