۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: 747019

این روزها با توجه سریال تلویزیونی «ن.خ» به موضوع تفکیک زباله‌های شهری، توجه به این مسأله در افکار عمومی‌زیادتر شده است. اگر در این زمینه دوست دارید کتابی بخوانید که شما را به صورت علمی ‌با این موضوع درگیر کند، کتاب «جامعه شناسی کنش محیط زیستی/ تفکیک پسماندهای خانگی از مبدأ» را پیشنهاد می‌کنیم.

یک پژوهش خواندنی دربارۀ پسماند

قدس آنلاین: مؤلفان این کتاب که با زبانی پژوهشی و علمی‌نگاشته شده است، دکتر محمد فاضلی عضو هیأت علمی‌دانشگاه شهید بهشتی و معصومه اشتیاقی و محمد فکری هستند. آنان کتاب خود را در ۴ فصل با عنوان‌های «مسأله اجتماعی پسماند و مدیریت آن»، «علوم اجتماعی و مدیریت پسماند»، «مدیریت پسماندهای خانگی در تهران» و «اصول کلی جلب مشارکت» تنظیم کرده‌اند.

در این کتاب ضمن بررسی مطالعات مدیریت پسماند در ایران و خارج، برنامه‌های مدیریت پسماند در ایران و شهر تهران با روش‌های علمی‌ارزیابی و تبیین شده است و نویسندگان به راهکارها و پیشنهادهایی برای مدیریت بهتر این مسأله رسیده‌اند.

نویسندگان کتاب خود را به «نارنجی پوشان همه شهرهای ایران، زباله گردهای کوچه پس کوچه‌های شهر، کارگران ایستگاه‌های تفکیک و زحمتکشان پسماندگاه‌ها» تقدیم کرده اند.

این کتاب را انتشارات علمی ‌فرهنگی در ۲۳۰ صفحه و به بهای ۴۰۰هزار ریال منتشر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.