رئیس بیمارستان امید با اعلام این خبر گفت: با شروع واکسیناسیون بیماران مبتلا به سرطان از هفته گذشته تاکنون حدود ۸۰۰ بیمار در بیمارستان امید مشهد واکسن سینوفارم چینی دریافت کرده‌اند.

واکسیناسیون ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در مشهد/متقاضیان به بیمارستان امید مراجعه کنند

به گزارش قدس آنلاین، سودابه شهید ثالث در خصوص فرآیند واکسیناسیون بیماران مبتلا به سرطان، اظهار کرد: هر بیمار مبتلا به سرطان با مراجعه به پزشک درمانگر خود و دریافت معرفی نامه، همراه با برگه آسیب‌شناسی که نشان‌دهنده ابتلاء  فرد به سرطان است و کارت ملی می‌تواند با مراجعه به بیمارستان امید تا روز چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ظهر بخش پایگاه واکسیناسیون، واکسن سینوفارم دریافت کند.

وی ادامه داد: مراجعه‌کنندگان در هنگام مراجعه نباید تب و بیماری فعال دیگری داشته باشند. همچنین سن افراد باید بالای ۱۸ سال باشد. بیماران با ثبت مشخصات در سامانه‌ها تزریق واکسن در دو دوز را خواهند داشت.

 رئیس بیمارستان امید  ضمن اشاره به اینکه  بیماران در نوبت‌هایی که اعلام می‌شود نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا اپیدمی کرونا شکسته شود، ادامه داد: متاسفانه گروه‌های متعددی را می بینیم که برخلاف توصیه‌های  پزشکی، تمایل به عدم دریافت واکسن دارند. تا زمانی که به این روال ادامه دهیم به این زودی نخواهیم توانست این زنجیره اپیدمی را به راحتی بشکنیم.

افراد بعد از زدن واکسن کرونا از ابتلا مصون نیستند

شهید ثالث افزود: توصیه مهمتر به مردم این است که بعد از واکسیناسیون خود را مصون ندانند و قطعا باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی  ادامه بدهند.  ماسک را حتما داشته باشند؛ چراکه امکان ابتلا  به نوع‌های خفیف‌تر کرونا وجود دارد.

وی در خصوص عوارض واکسن بیان کرد: طبق پیگیری‌ها ممکن است در یکی دو روز اول تب مختصر و بدن درد داشته باشند که با مصرف دارو این عوارض رفع شده است و علائم حادتری گزارش نشده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.