۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 747515

کابینت‎ها در آشپزخانه اصلی‎ترین دکور به شمار می ‎روند. این کابینت‎ ها از انواع جنس ها نظیر چوب، فلز و ... ساخته می ‎شوند. کابینت چوبی یکی از پرطرفدارترین کابینت‎ ها به حساب می‎ آید. که خود دارای جنس ‎ها و مدل ‎های متفاوتی است

کابینت چوبی «ممبران»

یکی از مهم‎ ترین بخش‎ های هر منزل، بخش آشپزخانه است که علاوه بر کاربرد بالایی که دارد در زیبایی دکوراسیون منزل نیز دخیل است.

کابینت‎ها در آشپزخانه اصلی‎ترین دکور به شمار می ‎روند. این کابینت‎ ها از انواع جنس ها نظیر چوب، فلز و ... ساخته می ‎شوند. کابینت چوبی یکی از پرطرفدارترین کابینت‎ ها به حساب می‎ آید. که خود دارای جنس ‎ها و مدل ‎های متفاوتی است.

کابینت چوبی ممبران یکی از انواع کابینت چوبی است که بسیار پرکاربرد است و سبکی کلاسیک و زیبا را به دکوراسیون آشپزخانه و منزل می‎ بخشد. کابینت چوبی ممبران یا وکیوم نوعی از کابینت های چوبی است که جنس مغز آن از نوع ام دی اف و یا نئوپان است که البته از نئوپان به دلیل پایین بودن کیفیت به ندرت استفاده می ‎شود و بیشتر از ام دی اف در ساخت آن استفاده می کنند. تفاوت این کابینت با کابینت ام دی اف در نوع روکش است. کابینت چوبی ممبران نوعی کابینت ام دی اف است که با تکنولوژی وکیوم انجام می‎گیرد. 

 طراحی کابینت چوبی ممبران

کابینت چوبی ممبران

یکی از مهم ‎ترین و اصلی ‎ترین فرآیندهای ساخت یک کابینت چوبی خوب برای آشپزخانه، طراحی منحصر به فرد آن مطابق شرایط آشپزخانه شما است. چگونگی قرارگیری جای لوله ‎های ورودی و خروجی، هود و تأسیسات بسیار مهم هستند. به همین دلیل اگر قصد دارید صاحب یک کابینت‌ چوبی ممبران زیبا و بی نقص باشید باید تمامی المان های ساخت یک کابینت مطابق با شرایط آشپزخانه منزل خود را در نظر بگیرید و مطابق آن اقدام به سفارش و ساخت کابینت خود کنید.

ویژگی‎های کابینت چوبی

کابینت چوبی ممبران جزء جدیدترین کابینت ‎های کلاسیک به شمار می ‎آید که با طراحی و  نقش ‎های زیبای خود مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه‎ هایی با سبک کلاسیک است. در ساخت کابینت چوبی ممبران هم از چوب طبیعی و هم از ام دی اف استفاده می شود. چوب طبیعی از چوب درختان جنگلی به دست می ‎آید و دارای رنگ و بافتی خاص و متفاوت است. کابینت چوبی ممبران ساخته شده با ام دی اف به دلیل دارا بودن روکش پی وی سی مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت دارد، به همین دلیل دچار تغییر رنگ یا پوسیدگی نمی شود. همچنین این کابینت در برابر تغییرات دمایی مقاوم بوده و طول عمر آن نیز بالا است. از این رو اگر در مجاورت اجاق گاز قرار بگیرد، دچار آسیب نخواهد شد. 

کابینت چوبی ممبران علاوه بر کارایی، به عنوان عنصری دکوراتیو در آشپزخانه نیز به شمار می‌آید، زیرا امکان طراحی آن هم به صورت مدرن و هم کلاسیک وجود دارد. نمای این کابینت در مقایسه با کابینت ‎های معمولی زیباتر و شکیل تر است و حسی زیبا از طبیعت را به بیننده منتقل می‌کند.

 اگر بر روی یک ام دی اف طرح‌‎های کلاسیک کار شود و بعد روکش ممبران به آن بزنند، طبیعتاً به آن کابینت چوبی ممبران با سبک کلاسیک می گویند و اگر به صورت ساده روکش شود، می‌توان در کار مدرن از آن استفاده کرد. این کابینت دارای مدل‌های مختلف و دو نوع طرح روکش است. نوع اول هم مناسب طرح‌های کلاسیک و هم مناسب طرح‌های مدرن است، اما روکش‌های ضخیم‌تر و براق نیز وجود دارد که مخصوص کابینت چوبی ممبران مدرن است. با توجه به طرح و رنگ می‌توان از روکش‌های نوع اول در طرح‌های مختلف مدرن و کلاسیک کابینت چوبی ممبران استفاده کرد و روکش نوع دوم که ضخیم و براق است فقط مخصوص طرح‌های مدرن و قابل استفاده برای این سبک است.

کابینت چوبی ممبران در طرح‎ها و رنگ‎های متفاوت تیره و روشن طراحی و ساخته می‎شود که می‎توان با توجه به دکوراسیون منزل و رنگ‎های به کار رفته در آشپزخانه و دکوراسیون منزل اقدام به انتخاب آن نمود. رنگ های روشن فضا را پرنورتر و دل بازتر نشان می‎دهند، اما به مراقبت بیشتری احتیاج داشته و مرتباً باید مراقب تمیزی آن‎ها بود. در مقابل رنگ‎های تیره آلودگی و گرد و غبار را کمتر به نمایش می‎گذارند، اما فضا را تاریک و گرفته  نمایش می‎دهند.

مزایا و معایب

کابینت چوبی ممبران - آلتن

کابینت چوبی ممبران مانند سایر مدل‎ها و کابینت‎ها دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به مهم ترین آن‌ها پرداخته شده است.

مزایا

 از مزایای این نوع کابینت می‎توان به تنوع در رنگ و طرح آن اشاره نمود. همچنین امکان طراحی و حکاکی نقش‎ها بر روی کابینت چوبی ممبران می‎تواند متناسب با سلیقه شخصی و متغیر باشد. یکی دیگر از مزایای کابینت چوبی ممبران استفاده از روکش پی وی سی بر روی این کابینت است که از آن محافظت کرده و تمیزی آن آسان تر انجام می‎گیرد. همچنین به دلیل استفاده از ام دی اف در مغز آن و همچنین حکاکی به وسیله دستگاه، قیمت کابینت چوبی ممبران را نسبت به سایر کابینت‎ های سبک کلاسیک که  طراحی آن‎ها به وسیله دست انجام می‎گرفت مقرون به صرفه تر کرده است. کابینت چوبی ممبران تمام آشپزخانه را در بر می‎گیرد به همین دلیل فضای زیادی برای قرار دادن اشیاء و ظروف به وجود می‎آورد.

معایب

یکی از معایب کابینت چوبی ممبران این است که با توجه به اینکه روکش ‎ های پی وی سی در برابر اشیا نوک تیز مقاومت چندانی ندارند، نیاز به مراقبت بیشتری داشته و  باید در محافظت و نگهداری آن‎ها در برابر هرگونه خراش توجه لازم را داشت. این کابینت ها در برابر نور خورشید مقاومت کمی دارند و اگر به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، تغییر رنگ می‎دهند.

همچنین کابینت چوبی ممبران اگر در معرض شعله یا آتش قرار بگیرند می‎سوزند و رنگ آن تغییر می‎کند. پس بهتر است جهت جلوگیری از این مشکل کابینت را با فاصله از گاز نصب کنید. یکی دیگر از معایب کابینت ممبران این است که در ساخت و طراحی آن طرح‎هایی که ظرافت زیادی دارند به خوبی وکیوم نمی‎شوند، به همین دلیل سبب می‌شود این قسمت‌ها به راحتی آسیب ببینند. نهایتاً اینکه طراحی و نقش‎های زیبا بر روی کابینت چوبی ممبران احتیاج به سازنده‎ای ماهر دارد.

آلتن یکی از تولید کنندگان معتبر و شناخته شده در زمینه محصولات چوبی ساختمان و دکوراسیون داخلی مخصوصا کابینت چوبی ممبران است که با به کارگیری افراد ماهر و مجرب اقدام به محصولاتی با کیفیت نموده است. آلتن علاوه بر تولید کابینت چوبی ممبران، خدمات مشاوره ای برای افرادی که در شرف خرید و انتخاب کابینت برای منزل خود بوده و دچار سردرگمی هستند نیز ارائه می ‎دهد. به همین منظور شما می‎توانید برای دریافت خدمات مشاوره ای و استعلام از قیمت ها با مشاوران ما در آلتن تماس حاصل فرمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.