۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 747615

پس از مجمع انتخابات هیئت هندبال استان که پاییز سال گذشته برگزار شد و دکتر علیزاده، تحصیلکرده رشته تربیت‌بدنی با بیش از ٢۵ سال معلمی ورزش و مسئولیت در تربیت‌بدنی آموزشگاه‌های خراسان و مدیر فعلی روابط عمومی شورای اسلامی مشهد، با رأی اکثریت اعضای مجمع، سکان هدایت هندبال استان را برعهده گرفت، شرایط کرونایی اجازه تشکیل جلسه‌ها و گردهمایی‌ها را نمی‌داد، نخستین گردهمایی رؤسای هیئت‌های هندبال شهرستان‌های استان، در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد. ١۴ نفر از رؤسای شهرستان باوجود شرایط کرونایی خود را به مشهد رسانده بودند تا ازهندبال و مشکلات آن بگویند و با مسئولان هیئت استان برای رفع معضلات چاره‌جویی کنند.

درابتدای جلسه، رؤسای شهرستان‌ها صحبت کردند و از مشکلات و کمبودها گفتند. مشکلات عمده، یکی نبود سالن و محل تمرین و دیگری نبود حامی مالی بود. معضلاتی که سال‌هاست ورزش استان را رنج می‌دهد. واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی عاملی شده است تا هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها، زیرساخت‌های اولیه برای فعالیت را در دسترس نداشته باشند. اگر دولت فکری برای رفع این مشکل نکند، نمی‌توان امیدی به آینده ورزش کشور به‌ویژه مسئله استعدادیابی در شهرستان‌ها داشت.

اما این واقعیت را باید بپذیریم که بدون حمایت مالی و با جیب خالی، چرخ‌های ورزش نخواهد چرخید. در استان خراسان صنایع و کارخانه‌های بزرگی از جمله ایران‌خودرو بینالود، فولاد نیشابور، سیمان زاوه، سنگ‌آهن سنگان، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس و... وجود دارند، اما حمایتی از ورزش استان نمی‌کنند. شاید مشکل از مدیران اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و یا مسئولان ورزش استان ماست که نتوانسته‌اند مدیران صنایع را جذب ورزش کنند. کاری که در بیشتر استان‌ها ازجمله اصفهان، کرمان، خوزستان، آذربایجان، تهران و... انجام شده و شاهد حضور تیم‌های پرقدرتی از این استان‌ها در لیگ‌های رشته‌های مختلف هستیم. این شرایط می‌تواند برای ورزش استان ماهم فراهم شود، به شرط آنکه مسئولان ورزش بخواهند و مدیران استان و نمایندگان مردم در مجلس پیگیری کنند. امید که با همت مدیران اجرایی و حمایت مدیران صنایع، شاهد آینده‌ای روشن برای ورزش استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.