به همت شرکت کشاورزی رضوی، زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، در سال ۹۹ الگوی کشت مشارکتی در ۲ هزار هکتار از منطقه دق چهل تو در سرخس اجرایی شده است.

کشت مشارکتی در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی سرخس به همت شرکت کشاورزی رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی در این باره گفت: توسعه کشت محصولات در اراضی دق چهل تو در سرخس با رویکرد محرومیت زدایی و قالب مشارکت با کشاورزان منطقه و مزرعه کاران، توسط کشت و صنعت سرخس اجرایی شده است.

محمود صادقی ادامه داد: اراضی دق چهل تو با توجه به سهم حق آبه تخصیصی از سد دوستی، از پتانسیل خوبی برای توسعه کشت محصولات علوفه ای و جالیزی برخوردار است، به همین دلیل در سال ۱۳۹۹، در راستای سیاست های توسعه کشت های مشارکتی و برنامه های محرومیت زدایی از سوی شرکت کشاورزی رضوی، اقدامات مربوط به کاشت انواع محصولات بهاره و پاییزه همچون محصولات علوفه ای، جالیزی، صیفی جات و همچنین غلات صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت کشاورزی رضوی گفت: با توجه به وضعیت مناسب فعالیت های دامپروری در سرخس، به دنبال توسعه این بخش و تبدیل شدن سرخس به قطب ناحیه ای تولید محصولات علوفه ای و خوراک دام هستیم.

صادقی افزود: در این طرح اقداماتی از قبیل خدمات مشاوره ای، تامین نهاده ها، پوشش حداکثری بیمه ای و خرید تضمینی محصول توسط شرکت کشاورزی رضوی ارائه شده تا با بهره مندی اقتصادی کشاورزان، مشارکت در این زمینه تقویت شود. وی گفت: با اجرای الگوی کشت مشارکتی در اراضی دق چهل تو در سرخس برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۷۰۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.