سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت خدیجه(س) در سایه ایمان به خداوند و عشق به حضرت رسول(ص) توانست خود را از تعلقات دنیوی رها کند.

حضرت خدیجه(س) بر اساس عقل و ایمان از تعلقات دنیا رها شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری با اشاره به فضایل این بانوی با کرامت بیان کرد: مهمترین فضیلت حضرت خدیجه(س) این است که نخستین بانویی بودند که به دین اسلام گرویدند و دعوت پیامبر(ص) به اسلام را پذیرفتند.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: در هنگام بعثت پیامبر اکرم(ص) بسیاری از مشرکان حتی ابوالهب و ابوجهل نیز پیامبری آن حضرت را قبول داشتند ولی به خاطر حفظ منافع شخصی و همچنین تعصبات قومی و قبیله ای جاهلانه به او ایمان نیاوردند.

وی همچنین ریشه بی ایمانی را عدم تعقل و نادانی دانست و اظهار کرد: وقتی کسی ایمان می آورد ارزش کار او به زمان ایمان آوردن نیست بلکه ارزش او به این است که در مسیر درست قدم گذاشته و بر مبنای عقل و منطق تصمیم گرفته است.

سخنران حرم رضوی عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) نیز در هنگام مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری بر اساس عقل و منطق و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای و همچنین بدون در نظر گرفتن منافع مادی تصمیم گرفت که در زمره اهل ایمان قرار بگیرد.

وی یکی دیگر از نکات قابل توجه در زندگی حضرت خدیجه(س) را انفاق در راه خدا عنوان کرد و ادامه داد: آن حضرت در هنگام ازدواج با حضرت محمد(ص) صاحب ثروت فراوانی بود ولی همه این ثروت را در راه اسلام هزینه کرد.

حجت الاسلام مقری این بانوی با فضیلت را عالی ترین نمونه فداکاری و از خودگذشتگی در دنیای اسلام بیان کرد و گفت: حضرت خدیجه با اینکه ثروتمند بود ولی تعلق خاطری به مال دنیا نداشت و در سایه ایمان به خدا و عشق به حضرت رسول(ص) توانست خود را از تمام تعلقات دنیوی رها کند.

گفتنی است؛ ذکر مصیبت اهل بیت(ع)، شعرخوانی و مرثیه سرایی توسط ذاکران و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) به مناسبت رحلت حضرت خدیجه کبری(س) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.