دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: شبکه بانکی استان در سال گذشته ۸۱۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف تسهیلات پرداخت کرده که مانده تسهیلات شبکه بانکی در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن ۵۲.۶۸ درصد افزایش یافته است.

بانک‌های خراسان رضوی ۸۱۳ هزار میلیارد ریال وام پرداختند

به گزارش قدس آنلاین، حمید صفایی نیکو  افزود: از این میزان تسهیلات ۳۳ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال مربوط به ازدواج بوده که به ۶۷ هزار و ۷۱۹ نفر پرداخت شده است و چهار هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات اشتغال بوده که به ۱۰ هزار و ۴۷۲ نفر پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از تسهیلات پرداختی اشتغال مزبور، ۲ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال برای ۶ هزار و ۷۰۵ نفر، سهم بهزیستی هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال برای سه هزار و ۳۰۶ نفر و سهم مشاغل خانگی ۱۴۱ میلیارد ریال برای ۴۶۱ نفر بوده است.

وی اظهار داشت: از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی استان در سال گذشته، ۶۹۷ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات بافت فرسوده به ۲۸ مورد در خراسان رضوی و ۲ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال مربوط به اشتغال روستایی برای ۲ هزار و ۷۰۳ فقره در استان بوده است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: پارسال از محل تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ (برنامه اشتغال گسترده و مولد) نیز هفت هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال تسهیلات به هزار و ۸۰۵ نفر در خراسان رضوی پرداخت شد.

صفایی نیکو اضافه کرد: مانده منابع موثر شبکه بانکی خراسان رضوی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۴۱.۷۳ درصد افزایش یافته و مانده مطالبات شبکه بانکی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ نیز ۲.۶۳ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: ۳۳ بانک در خراسان رضوی وجود دارد که ۳۰ بانک عضو شورای هماهنگی بانکها هستند و از این تعداد ۲۵ بانک اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداختی و مانده آن را به شورا اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.