از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۷هزار و۶۸ نفر از شهروندان خراسان رضوی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

بیش از ۷هزار نفر دراستان قربانی کرونا شدند

۴هزار و۸۰۰ مشهدی قربانی کرونا

دکتر مهدی قلیان‌اول که مانند نشست‌های خبری هفته‌های گذشته با آمار هفتگی از میزان بستری‌ها، بیماران بدحال و فوتی‌های کرونایی در این نشست حاضر شد در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس که تعداد قربانیان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در خراسان رضوی را از وی درخواست نمود، گفت: تعداد فوتی‌های کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴هزار و۸۰۰ نفر بوده که این میزان مرگ‌ومیر جان‌باختگانی هستند که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده است. این تعداد با احتساب فوتی‌های پنج دانشگاه علوم پزشکی دیگر استان در مجموع ۷هزار و۶۸ نفرند که همه آن‌ها تست کرونای مثبت داشتند.

وی با اشاره به اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا در حال حاضر اندکی کاهشی شده اما هنوز پیشرونده است، اظهار کرد: روز جمعه در کل استان بیش از ۴ هزار نفر و در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳هزار و۱۲۶ نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه کردند که هزار و۴۷۲ نفر از این افراد مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. از این تعداد، ۳۰۶ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند این در حالی است که تعداد فوتی‌های روزانه خراسان رضوی همان عدد دو رقمی کمتر از ۲۰ نفر هفته گذشته است.

قلیان اول ادامه داد: مردم بدانند کرونا درمان دارد به شرط اینکه به موقع تشخیص داده شود اما مشکلی که هست اینکه برخی مردم دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند با اینکه علائم کرونا را دارند یا اعتنا نمی‌کنند یا آن را به بیماری دیگری ربط می‌دهند و این خود موجب می‌شود برخی بیماران آن‌قدر دیر مراجعه می‌کنند که بعضی از آن‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت فوت می‌کنند.

تخلف۶۰ درصد اصناف مشهد از دستورالعمل‌ها

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: متأسفانه از نظر رعایت شیوه‌نامه‌ها در حوزه مشاغل ۶۰ درصد تخلف در شهر مشهد را شاهد هستیم که این میزان در تمام استان ۴۰ درصد است.

وی در مورد میزان واکسیناسیونی که تاکنون در استان انجام شده است، گفت: تا به امروز ۵۸ درصد از کادر درمان استان واکسن کرونا را دریافت کردند که شامل شاغلان در حوزه دولتی و غیردولتی می‌شود. ۶۹ درصد از کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی واکسینه شدند این آمار برای بیماران خاص

۶۷ درصد بوده که در بخش نظام پزشکی نیز به ۴۱ درصد از آن‌ها واکسن تزریق شده است. ضمن اینکه ۷۱۱ نفر از پاکبان‌ها تا به امروز واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص شیوع ویروس کرونای هندی و امکان شیوع آن در خراسان رضوی بیان کرد: دیروز موضوع شیوع ویروس کرونای هندی در ستاد کشوری مطرح شد و آقای

رئیس جمهور تأکید کردند باید در مرزهای شرقی کشور تمهیدات لازم اندیشیده شود که در همین راستا مقرر شد تمام افرادی که می‌خواهند از افغانستان وارد خراسان رضوی شوند در یک کلینیک در شهر هرات افغانستان تست داده و کارت سلامت دریافت کنند سپس امکان ورود به استان و کشور را داشته باشند. در مرزها نیز شرایط سخت‌تر می‌شود و در مرزهای زمینی و هوایی نیز کنترل‌ها جدی‌تر و بیشتر خواهد شد.

افزایش نظارت‌ها بر گروه‌های شغلی۲، ۳و ۴

مدیرکل امنیتی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: با توجه به همکاری‌های خوبی که صورت گرفته به نظر می‌رسد در شرایط نسبتاً خوبی قرار گرفتیم البته مشکلاتی در حوزه اصناف و بخش خصوصی وجود دارد که در حال بررسی و رسیدگی هستیم در همین راستا از چهارشنبه هفته گذشته شرایط نظارتی خاصی وضع شده است.

محمدتقی هاشمی ادامه داد: قرار بر این است از این به بعد نظارت و پیگیری بیشتری در حوزه اصناف در خصوص تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ بشود ضمن اینکه در گروه‌های مشاغل سطح یک نیز میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش یابد. در کنار این موارد حساسیت‌ها در مرزهای زمینی و هوایی بیشتر شده است، مشکلاتی هم در مرزهای هوایی وجود داشت که برای رفع آن‌ها اقدام شد.

وی در خصوص ادامه‌دار بودن بحث دورکاری کارکنان دولت نیز اظهار کرد: دورکاری کارکنان به همان روال گذشته ادامه خواهد داشت. حساسیت نسبت به این موضوع بیشتر شده است به طوری که پیش از این اداره‌های

آموزش و پرورش که با یک سوم کارکنانشان دایر بودند، تعطیل اعلام کردیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.