دومینیک کامینگز دستیار پیشین بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ادعا کرده که مدارکی در دست دارد که مقصر بودن او را در جان سپردن هزاران شهروند این کشور در دوره همه گیری ویروس کرونا اثبات می کند.

مقام پیشین انگلیس، دولت را به کوتاهی در حفظ جان شهروندان متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه ساندی تایمز نوشت: کامینگز که از طراحان سیاست بدنام ایمنی گله‌ای و تا چندی پیشی از مشاوران بانفود جانسون بود، قصد دارد در ماه آینده (می) پیشاپیش تحقیق و بررسی یک کمیته منتخب مجلس انگلیس در باره واکنش دولت به همه گیری گسترده که از اوایل ۲۰۲۰میلادی آغاز شده، مدارکی علیه رئیس سابقش منتشر کند.

 روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه مجلس انگلیس که می خواهند ناشناس بمانند، نوشته است که دولت از اسناد با ارزشی که کامینگز در اختیار دارد، بیمناک شده است.

کر استارمر رهبر حزب کارگر در پی منتشر شدن ادعاهای کامینگر علیه نخست وزیر در روز جمعه در یک تارنما، خواستار تحقیق در باره سستی دولت در رویارویی با همه گیری شد.

این مشاور پیشین و پرحاشیه نخست وزیر انگلیس اواخر اسفند ۹۹ برای اولین بار پس از استعفا در کمیته پارلمانی علم و فناوری، عملکرد وزارت بهداشت کشورش را در نحوه پاسخ به همه‌گیری کرونا، فاجعه تمام عیار خواند و گفت: وزارت بهداشت انگلیس در ابتدای شیوع کرونا، سابقه ناگواری در تامین لوازم محافظ بهداشتی داشته و به همین علت، اجرای طرح واکسیناسیون سراسری کرونا از این نهاد گرفته شد.

اشاره او به بحران کمبود لوازم بهداشتی مانند روپوش، دستکش، نقاب بهداشتی در ابتدای شیوع کروناست که کادر درمانی انگلیس را با مشکلات جدی مواجه ساخت و همین امر منجر به فوت صدها تن از نیروهای بهداشتی در انگلیس شد. کار به جایی رسید که رسانه ها گزارش دادند پزشکان و پرستاران این کشور به ناچار برای تامین نیاز خود به دوخت روپوش با پرده‌های بیمارستان متوسل شده‌اند،  از قطعات پلاستیک زباله برای ساخت ماسک صورت و دست‌کش استفاده کرده و برخی پزشکان متخصص پلاستیک‌های زباله مخصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی را برای ساخت چشم‌بند به کار برده اند.

 با این که پدیدار شدن گونه‌های جدید کرونا، اثر بخشی واکسن‌های موجود را زیر سئوال برده است، اما دولت انگلیس امیدوار است تا تابستان پیش‌رو، دست کم تمام بزرگسالان این کشور نخستین مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.