۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 749475

لیگ برتر بسکتبال که با تعداد تیم‌های زیاد و بدون کیفیت آغاز شده بود، پایان جذابی داشت و فینال دراماتیکی را پشت سرگذاشت.

جام پس از ۵۵ سال به گرگان رفت

به گزارش سرویس ورزش دو تیمی که سرمایه‌گذاری خوبی را در این فصل کرده و صدرنشین گروه‌های دور مقدماتی بودند، در نهایت هم در فینال به هم رسیدند. شهرداری گرگان در این فصل با هدایت مهران شاهین طبع تیمی با ثبات نشان داد و آن‌ها در پایان هم مزد همین ثبات خود را گرفتند و تنها با یک باخت جام قهرمانی را بالای سر بردند.

مهرام با سرمربی سایه

اما در سوی دیگر فینال، مهرام در مراحل نیمه نهایی و فینال ثبات چندانی نداشت و هرچند علی آرزومندی به عنوان سرمربی مهرام شناخته می‌شد، اما آن‌طور که از شواهد پیدا بود این تیم یک سرمربی دیگر هم به نام صمد نیکخواه بهرامی داشت! در اواخر بازی فینال مشاهده شد او علناً به سرمربی تیم اعلام کرد که بازیکنان با نظر من در زمین حرکت کنند! شاید یکی از پاشنه آشیل‌های مهرام در مراحل پایانی همین حرکات خارج از عرف در بسکتبال بود.

پتی: خدا با ما بود

در فینال سرنوشت بازی به گونه‌ای پیش رفت که یکی از ماندگارترین صحنه‌های تاریخ بسکتبال ایران را رقم زد. تیم مهرام در شرایطی که با نتیجه ۹۴ بر ۹۳ از حریف پیش بود با بدست آوردن دو پرتاب آزاد و گل‌کردن آن‌ها، به امتیاز ۹۶ رسید.

تنها سه صدم ثانیه به پایان بازی مانده بود که بازیکن شهرداری با بی‌میلی توپ را به پری پتی رساند و او با پرتابی دیوانه وار از همان زمان محدود از فاصله‌ای شگفت‌انگیز ۳امتیاز برای شهرداری کسب کرده و کار را به وقت‌های اضافی کشاند؛ داوران بازی بعد از بررسی فیلم رای به صحیح بودن آن دادند تا شهرداری با انگیزه‌ای که از پرتاب بی‌نظیر بازیکن آمریکایی خود کسب کرده بود به برد سوم خود رسیده و فاتح لیگ برتر شود.

پتی که توانست به انتظار ۵۵ ساله بسکتبال گرگان برای قهرمانی در ایران پایان دهد در مورد این قهرمانی دراماتیک گفت: خدا با ما بود و کمکم کرد که آن شوت از راه دور را گل کنم. نمی‌دانم چقدر دور بود ولی توانستم گلش کنم؛ وقتی که گل شد فهمیدم که این بازی برای ماست.از ایران به خاطر سه سال عالی که اینجا داشتم تشکر می‌کنم.

چهارمین قهرمانی شاهین

مهران شاهین‌طبع هم که توانست چهارمین قهرمانی دوران مربیگری خود در عرصه باشگاهی را بدست آورد گفت: کاری که «پتی» انجام داد بسیار نادر بود و باعث تغییر جریان بازی شد. در آن ثانیه پایانی بازی همه به بازی پنجم فینال و تعیین قهرمان در آن بازی  فکر می کردند اما اقدام استثنایی پتی نه تنها نتیجه را به صورت کلی تغییر داد بلکه زیبایی‌های بسکتبال را بیش از همیشه به رخ کشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.