سخنران حرم مطهر رضوی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و مهدوی است.

فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که شب گذشته در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: جامعه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و مهدوی بیشتر از همه نیاز به فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت طلبی دارد.

وی تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم کسانی که اهل جهاد در راه خدا هستند دارای جایگاهی بسیار بالاتر و برتر از عافیت طلبان و کسانی که هرگز دغدغه جهاد فی سبیل الله ندارند هستند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: مومن واقعی کسی است که حتی در زمانی که شرایط جنگ و جهاد در جامعه فراهم نیست و جامعه در صلح و آرامش به سر می برد نیز آرزوی جهاد فی سبیل الله و شهادت در سر داشته باشد.

وی ابراز کرد: قرآن کریم یکی از راه های تشخیص منافق از اهل ایمان را در آمادگی آنها برای جهاد معرفی کرده است. افراد با ایمان همیشه آماده جهاد هستند ولی منافقان زمانی که از آنها برای شرکت در جنگ دعوت می شود با بهانه های واهی از شرکت در عرصه جهاد امتناع می ورزند.

حجت الاسلام واعظ موسوی ابراز کرد: یکی دیگر از لازمه های رسیدن به تمدن اسلامی این است که مجاهدان فی سبیل الله همیشه آمادگی برای شکست داشته باشند. اینطور نیست که هر کس قدم در راه مبارزه با دشمن بردارد همیشه پیروز میدان باشد.

وی با بیان اینکه مبارزه با دشمنان اسلام هزینه دارد، اظهار کرد: در جنگ احد نیز مسلمانان شکست خوردند و بسیاری از یاران پیامبر(ص) به شهادت رسیدند بنابراین قبول شکست نیز بخشی از فرهنگ جهاد و شهادت است.

خطیب حرم رضوی افزود: مسلمین در جهاد فی سبیل الله هرچند متحمل شکست شوند ولی به دشمن هم ضربه می زند. انقلاب اسلامی نیز در مبارزه با استکبار جهانی متحمل سختی های بسیاری شد ولی از طرفی هم به آنها ضربه زد و در حال حاضر می بینیم که قدرت استکبار در دنیا رو به افول است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از الزامات رسیدن به تمدن اسلامی و تمدن مهدوی داشتن روحیه خودباوری است؛ مجاهدان فی سبیل الله همواره روحیه خودباوری و اعتماد به نفس دارند و از تهدیدهای دشمن هراسی در دل راه نمی دهند.

سخنران حرم رضوی یکی دیگر از لازمه های تمدن نوین اسلامی را دشمن شناسی دانست و بیان کرد: از جمله ویژگی های دشمنان اسلام این است که وقتی سپاه اسلام به موفقیتی دست پیدا می کند آنها ناراحت و زمانی که سپاه اسلام متحمل شکست می شود خوشحال می شوند.

وی یادآور شد: همه افرادی که امروز از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته ای و موشکی ناراحت هستند در واقع دشمن این نظام محسوب می شوند و نمی خواهند این نظام به رده های بالای علمی و فناوری دست پیدا کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.