فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از مانور اطفاء حریق مراتع در شهرستان قوچان خبر داد.

برگزاری مانور اطفاء حریق مراتع در شهرستان قوچان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، سرهنگ احمد روحی با بیان این خبر گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و مطالعات انجام شده شهرستانهای بحرانی که بیشترین حریق در مراتع آنها بوقوع پیوسته شناسایی و بر آن اساس دو مانور اطفاء حریق با مشارکت شهرستانهای ذیربط برگزار می گردد.

وی افزود: اولین مانور اطفاء حریق با حضور شهرستانهای  شمالی استان شامل مشهد، کلات، درگز، قوچان، طرقبه و شاندیز، سرخس، چناران، در شهرستان قوچان برگزار گردید و دومین مانور نیز در خرداد ماه سال جاری در شهرستان سبزوار ویژه شهرستانهای جنوبی استان برگزار خواهد شد.

روحی ضمن مثبت ارزیابی نمودن مانور که در واقع یک اقدام ترویجی برای جلب مشارکت ساکنین در حوزه ها و ایجاد آمادگی فیزیکی و جسمی و امکانات فنی دستگاههای همکار در مانور می باشد گفت: در سال ۹۹ صد و شصت و یک مورد در سطح بیش از ۲۰۰۰ هکتار از مراتع استان حریق داشتیم.

این مقام مسئول اضافه کرد در این مانور، دستگاههای اجرایی همکار جهاد کشاورزی، محیط زیست، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی حضور فعال داشتند.

در ادامه مانور امیر زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان قوچان نیز عنوان کرد: این مانور در ۱۵ کیلومتری قوچان و با حضور ۵۰ تن از عوامل دست اندرکار برگزار گردید.

وی خاطر نشان ساخت: در سال گذشته بیش از ۳۱ مورد حریق در سطحی معادل ۶۵۰ هکتار از مراتع شهرستان قوچان اتفاق افتاده است.

وی برگزاری مانور اطفاء حریق در مراتع شهرستان را با توجه خشکسالی امسال برای جلب  مشارکت مردم در ضرورت و اهمیت حفظ مراتع و جنگلها بوسیله ساکنین ضروری دانست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.