مرد میدان القسام

ارتش رژیم صهیونیستی سرانجام روز گذشته به رسانه‌ها اجازه داد خبر تلاش‌های آن‌ها برای ترور فرمانده کل گردان‌های القسام در نوار غزه را منتشر کنند. وبگاه تایمز اسرائیل هم در گزارشی اعلام کرد این رژیم در هفته گذشته دو بار تلاش کرده تا فرمانده کل گردان‌های القسام را ترور کند که در آن شکست خورده است. به گزارش فارس، یواف گالانت، وزیر آموزش و عضو ارشد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته در پاسخ به پرسشی درباره اجازه انتشار خبر ترور ناموفق الضیف، گفت: ما فرصت‌های زیادی را در سال‌های گذشته [برای ترور او] از دست دادیم. در بیانیه ارتش صهیونیست آمده در جریان درگیری‌های هفته پیش با نوار غزه، دو بار تلاش کردند الضیف را ترور کنند که جان سالم به‌در برد، اما ادعا شده که هفت فرمانده ارشد دیگر حماس را به شهادت رسانده است. با این حال جنبش مقاومت حماس با تکذیب این ادعاهای رژیم صهیونیستی، اعلام کرد خبر اقدام برای ترور الضیف فقط تلاش ارتش اسرائیل برای «جنگ روانی» علیه فلسطینیان است.

محمد الضیف کیست؟

محمد دیاب ابراهیم المصری مشهور به محمد الضیف، فرمانده کل نظامی جنبش حماس است که یک تنه توانسته است با ارتش تا دندان مسلح اسرائیل در بیفتد. نام اصلی او محمد مصری است که در ۲۰ سال گذشته در عملیات‌های بی‌شماری علیه صهیونیست‌ها شرکت داشته است. وی از همرزمان خود لقب «ضیف» به معنای «میهمان» را بدین جهت گرفته که به خاطر رعایت مسائل حفاظتی، هیچ وقت در مکانی اقامت نکرده و پیوسته محل حضور خود را تغییر داده و از هیچ وسیله و تجهیزات هوشمندی استفاده نمی‌کند. او که پس از ترور یحیی عیاش به فرماندهی کل القسام منصوب شد، برای بیش از ۲۰ سال با انواع عملیات‌های چریکی و موشکی شهرهای صهیونیست نشین را به خاک و خون کشید.

ای کاش الضیف نیروی ما بود!

کارمی گیلون، رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی اسرائیل موسوم به «شاباک» محمد الضیف را با عبارت «مرد در سایه» توصیف و عجیب‌تر اینکه این مقام امنیتی صهیونیست اظهار کرده« ای کاش الضیف عضو یگان ویژه رؤسای ستاد ارتش اسرائیل بود! ». رژیم صهیونیستی در یکی از تلاش‌های خود برای ترور الضیف در جنگ ۲۰۱۴ غزه، محل سکونت او را هدف بمباران قرار داد. وحشت شاباک از جان سالم به در بردن دوباره ضیف به حدی بود که نیروهای رژیم صهیونیستی منتظر ماندند تا بمباران پایان یابد و بعد به منزل ضیف هجوم ببرند و مطمئن شوند که وی «سرانجام» در این عملیات کشته شده است یا خیر. وحشت مقامات شاباک وقتی بیشتر شد که به آن‌ها خبر دادند در این بمباران، منزل مرد در سایه حماس کاملاً تخریب شده و همسر، ساره دختر سه ساله و علی، پسر هفت ماهه وی به شهادت رسیدند، اما هیچ اثری از خود ضیف نبود.

اعتراف خواندنی مقامات امنیتی

رژیم صهیونیستی

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی بارها اعتراف کرده‌اند نفوذ به حماس و رهبران و اعضای آن دشوار است. یوناتان که برای سال‌ها مسئول پرونده نوار غزه در شاباک بود، می‌گوید: «پس از ارتقای سمت سازمانی ضیف در گردان‌های قسام، بارها به همراه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی به خانه‌اش حمله کردیم تا یک سرنخ از او پیدا کنیم، ولی ناکام ماندیم». وی در ارزیابی قدرت عملیاتی و نظامی ضیف می‌گوید: «ضیف به لحاظ طراحی عملیات و استفاده از تاکتیک‌های نوین، بی‌نظیر بود. در گزینش نیروها برای اجرای عملیات‌هایش هم بسیار موفق بود. ارتش و سازمان اطلاعاتی شاباک خیلی دیر به خطرناک بودن محمد ضیف پی بردند».

هشت بار ترور ناموفق

خبرگزاری دویچه وله آلمان درباره استیصال ارتش صهیونیست در ترور محمد الضیف در گزارشی با عنوان «مرد مرموزی که ارتش اسرائیل به دنبال اوست» تعداد عملیات‌های ترور او را ۶ بار ذکر می‌کند. حال و در جریان جنگ کنونی غزه هم خبری مبنی بر دو بار تلاش ناموفق دیگر برای حذف او منتشر گردید که در مجموع، صهیونیست‌ها هشت تلاش ناموفق برای از میان برداشتن مرد شماره یک نظامی حماس به عمل آورده اند.

حمله گسترده به ۶ پایگاه هوایی

رژیم صهیونیستی

بر اثر همین تلاش‌های شبانه روزی محمد الضیف و گردان‌های القسام بود که مقاومت فلسطین در غافل‌گیری جدیدی ۶ پایگاه هوایی «حتسور»، «حتسریم »، «نواتیم»، «تل نوف»، «پالماخیم» و «رامون» را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی هدف قرار داد. ساکنان شهرهای مختلف در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ هم برای دومین روز متوالی برای اعلام همبستگی با مردم غزه به اعتصاب سراسری خود ادامه دادند. در همین راستا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد بیش از ۴ هزار موشک و راکت از نوار غزه به اسرائیل شلیک شده است. بنیامین نتانیاهو افزود: ما در حال تلاش برای تضعیف توانایی‌ها و اراده حماس و جهاد [اسلامی] هستیم. وی ضمن ابراز نگرانی شدید از احتمال پیروزی گروه‌های مقاومت در درگیری‌های اخیر با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «اگر حماس فکر می‌کند در حال پیروزی است، پس این یک شکست برای همه ما و تمام غرب است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.