۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 753307

امروز همزمان با اولین روز از خرداد ماه، خبرهایی از انتشار جدول خاموشی در کشور مخابره شد. به نظر می‌رسد هشدارهای مسئولان صنعت برق کشور راه به جایی نبرده است و حالا باید مردم همزمان با گرم تر شدن هوا و بیشتر شدن استفاده از وسایل سرمایشی در انتظار انتشار جداول خاموشی مرتبط با مناطقشان باشند؛ موضوعی که از همین امروز در برخی شهرهای کشور عملیاتی شده است.

اعلام جزئیات خاموشی برق در کشور

به گزارش قدس آنلاین، اگر چه مردم انتظار دارند که هر سال تابستان، وضعیت در حوزه برق بهتر شود و با پدیده خاموشی مواجه نشوند اما امسال از همان اوایل بهار با هشدارهایی در خصوص احتمال خاموشی با توجه به روند افزایش مصرف برق مواجه شدند.

امسال همزمان با گرم شدن هوا، مردم مناطق مختلف شاهد خاموشی بدون برنامه بودند؛ خاموشی هایی که مسئولان مهم ترین دلیل آن را رشد بی سابقه مصرف برق عنوان می کنند. در این میان استخراج رمزارزها نیز مزید بر علت شده است تا در نخستین روز خرداد ماه ، علاوه بر این قطعی‌های بدون برنامه در مناطق مختلف کشور، صحبت از انتشار جداول خاموشی شود و در شهرهایی از جمله مشهد و استان البرز این جداول همین امروز منتشر شد.

همچنین امروز مسئولان صنعت برق از خاموشی برق مراکز مجاز استخراج رمزارز خبر دادند تا شاید بتوان وضعیت مصرف برق را اندکی کنترل کرد.

چند روز پیش مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نیز گفت: رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در دوماه اخیر بی سابقه است.

اما مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق  درباره خاموشی‌های پراکنده به ایلنا گفت: با توجه به وضعیت تامین برق و در مدار نبودن نیروگاه‌های برقابی در سال جاری برای هر استان سقف مصرف تعیین شده، قطعا شرکت‌هایی که نتوانند سقف مصرف تعیین شده مصرف را مدیریت کنند منجر به ناترازی تولید و مصرف و خاموشی مقطعی اعمال خواهند کرد و در صورت نیز اطلاع‌رسانی هم خواهد شد.

وی افزود:  اگر بتوانیم پدیده نوظهور رمزارز را که تاثیرات زیادی در افزایش مصرف برق دارند، مدیریت کنیم، قطعا در روزهای آینده با مشکلات کمتری روبرو خواهیم بود.

رجبی‌مشهدی تاکید کرد: اگر میزان تولید و مصرف تراز باشد نیاز به اعلام جداول خاموشی نیست اما اگر این شرایط محقق نشود قطعا اطلاع‌رسانی خواهد  شد.

به گفته وی، خاموشی از طریق قسمت حوادث سامانه "برق من" اطلاع‌رسانی می‌شود، مشکل تامین برق و همچنین زمان تداوم وضعیت خاموشی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهمان ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    لعنت به کسانی که با پایبندی به توافق گرمایی پاریس باعث کاهش تولید برق کشور شدند همچنین به کسانی که ماینر و برق دزدی می کنند لعنت خدا بر اسراف کنندگان ...
  • بهنام ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    خاموشی از ساعت 14:30 به بعد باشد بهتر است چون در وقت اداری دانشجویان دانشگاهها از جمله پیام نور امتحانات مجازی پایان ترم برگزار می کنند،که با قطع برق از اینترنت نمی توانند استفاده کنند!