مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران این استان گفت: از آنجایی که زنان استان گلستان به مباحث دینی و مذهبی علاقه‌مند هستند، استفاده از ظرفیت مبلغات دینی در آموزش مبانی خانواده و روانشناسی در کنار آموزش مباحث دینی تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده از ظرفیت بانوان مبلغ دینی در آموزش خانواده

به گزارش قدس آنلاین، خانم جباری مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان با خانم حسینی واعظ مدیر حوزه خواهران استان دیدار و گفتگو کرد.

حسینی واعظ در این نشست با بیان گزارشی از دستاوردهای مدارس علمیه خواهران استان، تعداد فارغ التحصیلان استان را بیش از ۱۷۰۰ نفر اعلام و بر استفاده از این ظرفیت  تاکید کرد و گفت: میزان آسیب‌های اجتماعی و خانواده‌هایی که با قرآن مانوس هستند، کمتر بوده و خانواده‌ای شاد و پویا و معنوی دارند.

وی، زن را رکن اصلی و اساسی خانواده خواند و توضیح داد: دشمن بر کانون خانواده و زن تمرکز کرده است، زمانی که در هشت سال دفاع مقدس نتوانستند در مقاومت ملت خللی وارد کنند، خانواده را نشانه گرفتند؛ از این رو، مبلغان در امیدبخشی به جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در راستای حضور حداکثری بانوان و خانواده‌ها در انتخابات، به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون "تواصی" اشاره کرد و توضیح داد: بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه، تاثیرات مثبت یا منفی بسیار زیادی بر نیم دیگر دارند، بنابراین، جایگاه بانوان به عنوان مادر و پناهگاه خانواده بسیار مهم است؛ اینکه در عرب به زن، "أمّ" گفته می‌شود، به معنای پناهگاه و محل رجوع فرزند و همسر است.

حسینی واعظ با بیان نقش آفرینی مبلغات دینی در دوران بیماری کرونا و کمک به تسکین آلام روحی خانواده‌های قربانیان کرونا ابراز امیدواری کرد که با همکاری حوزه و دستگاه‌های دولتی می‌توان خدمات بیشتری به جامعه ارائه داد.

در ادامه، خانم جباری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز به ضرورت شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: زنان نقش بسزایی در مشارکت خانواده در انتخابات دارند، بنابراین لازم است نسبت به اهمیت نقش بانوان در مجالس سخنرانی و درس پرداخته شود.

وی با بیان اینکه غربی‌ها برای انسجام ملت بسیار تلاش می‌کنند، بر حفظ انسجام داخلی با شرکت پرشور در انتخابات تاکید کرد و با اشاره به میزان تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران بر بانوان، کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های جامعه دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اضافه کرد: بیان مسائل در راستای کاهش خشونت خانگی، اعتیاد، طلاق و ... با مصداق دینی تاثیرات بیشتری به ویژه در قشر جوان دارد و از آنجایی که زنان استان گلستان به مباحث دینی و مذهبی علاقه‌مند هستند، استفاده از ظرفیت مبلغات دینی در آموزش مبانی خانواده و روانشناسی در کنار آموزش مباحث دینی تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه این جلسه معاونان فرهنگی و پژوهش محورهای همکاری خود را با آن اداره کل بیان کردند و بر ارتباط بیش از پیش این دو نهاد تاکید شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.