معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: برای جلوگیری از آسیب دیدن و ضرر اقتصادی ذینفعان صنایع، بخش کشاورزی و صنوف باید سهم مصرفی هر بخش با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مدیریت شود.

لزوم مدیریت مصرف برق اصناف

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان در کارگروه گذر از پیک بار برق در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود تا مدیریت مصرف در اولویت این گروه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های سرمایشی ادارات باید از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شود تا به خاطر مصرف زیاد، دچار قطعی برق نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تجربه زمستان سال گذشته و مدیریت مصرف گاز برای پایداری مصرف گاز مشترکان ادامه داد: باید دستگاه‌های متولی و اجرایی استان در این زمینه نیز اقدامات مناسب را در پیش گیرند.

میرجعفریان بیان کرد: دستگاه‌های متولی در موضوع مصرف برق باید اطلاعات و محتوای لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا با تولید مطالب مختلف برای ایجاد فرهنگ لازم در موضوع مصرف بهینه انرژی اقدام لازم صورت گیرد زیرا برخی از اقدامات ناشی از عدم آگاهی در مورد بهترین روش استفاده از وسایل خانگی است.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس ضخیم و استفاده از وسایل سرمایشی با هم منافات دارند و به همین دلیل این موضوع نیز باید توسط مردم رعایت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: لازم است سوخت مورد نیاز دستگاه‌های ژنراتور دیزلی از سوی شرکت فرآورده های نفتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا از برق تولیدی آن‌ها برای تامین کسری برق استفاده شود. از دادگستری استان نیز بخواهیم با انشعاب‌های غیر مجاز برق و آب و همچنین افرادی که به صورت غیر مجاز برای استخراج رمز ارزها ورود کرده‌اند برخورد کند.

وی افزود: تامین حداقلی برق معابر شهری و پارک‌ها باید انجام شود تا مشکلات امنیتی و تصادف ایجاد نشود. همچنین در قسمت‌هایی از جاده‌ها و نواحی برون شهری که حادثه خیز نیست امکان قطع چراغ‌های برق وجود دارد.

میرجعفریان تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی در موضوع زائر پذیر بودن و همچنین نیاز به خدمات لازم برای زائران باید با مسئولان کشوری گفت‌وگو شود تا حداقل‌های لازم برای این استان در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.