علی رغم آنکه رژیم صهیونیستی برای توقف موشکباران گروه های مقاومت تعهد داده بود از اقدامات خبیثانه خود دست بردارد، اما دوباره این رژیم تعرض به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی را از سرگرفته است.

تداوم تجاوزات صهیونیستی به مسجدالاقصی پس از آتش‌بس/بازی با آتش رژیم فراموشکاری که از سیلی مقاومت عبرت نگرفته

قدس آنلاین: رژیم صهیونیستی پس از یازده روز بمباران مناطق مسکونی، برج های اداری و کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان، در نهایت و به دنبال پاسخ کوبنده گروه‌های مقاومت فلسطین و حملات موشکی، راکتی و خمپاره‌ای آن به مناطق مختلف در سرزمین های اشغالی، مجبور به پذیرش شروط مقاومت و آتش بس شد.

طی این درگیری‌ها که همه ملت فلسطین با ایجاد وحدت، به مقابله با دشمن صهیونیستی پرداختند، صدها هزار صهیونیست و شهرک نشین مجبور شدند به تونل های زیر زمینی که به عنوان پناه‌گاه‌هایی در مواقع اینچنینی ساخته شده، فرار کنند و تمام این روزها را در آنجا باقی بمانند.

طی این جنگ موشک‌های مقاومت تل آویو را در نوردید و فضایی از رعب و وحشت را در بین اسرائیلی‌ها و سران آن ایجاد کرد. گزارش ها از وجود اختلافات عمیق در رأس قدرت و احزاب سیاسی اسرائیل حکایت دارد و فضای حاکم بر سرزمین های اشغالی تأکید می‌کند که نتانیاهو با تجاوز خود به غزه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

ماجرای جنگ یازده روزه از آنجا شروع شد که یک دادگاه صهیونیستی طی حکمی ظالمانه دستور اخراج فلسطینی های محله شیخ جراح در قدس اشغالی را صادر کرد و به دنبال آن تنش‌ها در قدس و مناطق اشغالی فلسطینی نشین بالا گرفت. صهیونیست ها و نیروهای اشغالگر متعرض فلسطینی ها در قدس و مسجدالاقصی شدند و روزبه روز تنش افزایش یافت تا اینکه اهالی قدس و دیگر مناطق اشغالی از گروه‌های مقاومت خواستار کمک شدند که گروه‌های مقاومت به این ندا لبیک گفتند و درس سختی به دشمن صهیونیستی دادند.

اما آنگونه که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی از این درس سخت، عبرت نگرفته و تعرض به فلسطینی ها در مسجدالاقصی و قدس اشغالی را از سر  گرفته و به نقض حقوق ملت فلسطین و تعدی به مقدسات آن ادامه می دهد.

وب سایت لبنانی "اسلام تایمز" در گزارشی مربوط به اهداف رژیم صهیونیستی از ادامه دادن و از سرگیری این تجاوزات خود به مسجدالاقصی، توضیح داد: در راستای اسلوب صهیونیستی تجاوزکارانه به حقوق ملت فلسطین و مقدسات آن، ده ها نفر از شهرک نشین‌های صهیونیست روز یکشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند و پلیس دشمن هم از آنها حمایت کرد.

این یورش، میزان کذب و نفاق رژیم اسرائیل را که به هیچ قانون و توافقی احترام نمی‌گذارد، نشان می‌دهد. چگونه قاتل کودکان می‌تواند به بندهای توافقی که کمی پیش از قبول آتش بس امضا کرده و پذیرفته که تجاوزات صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و تعرضات متوالی شهرک نشین ها به فلسیطینی‌ها تکرار نشود، پایبند باشد؟

طبق معمول همیشه، تل آویو عهد خود را که واسطه‌های مصری و آمریکا آن را اعلام کردند، شکسته و پلیس آن مانع از ورود جوانان فلسطینی به مسجدالاقصی شده و دوباره محدودیت هایی را علیه نمازگزاران از جمله توقیف کارت‌های شناسایی آنها اعمال کرده است و علاوه براین چندین نفر را بازداشت کرده است.

به دنبال افزایش تجاوزات نیروهای اشغالگر و تنش زایی آنها علیه فلسطینی ها، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی، مسئولت ایجاد هر گونه درگیری مجدد بین فلسطینی ها و صهیونیست ها را متوجه اسرائیل دانست و آن را همسو با تلاش‌های دشمن برای تغییر وضعیت موجود در اماکن مقدس عنوان کرد.

در شرایطی که مسجدالاقصی شاهد تجاوزات روزانه از سوی افراطی‌های صهیونیست با حمایت نامحدود پلیس اشغالگر برای ادای آئین تلمودی است، نیروهای اسرائیلی در راستای تلاش برای تجریه زمانی و مکانی مسجد و بسط سیطره کامل خود بر آن، از افراطی‌ها حمایت می‌کند؛ به گونه‌ای که نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا خواست تا برای جلوگیری از سیاست های تنش زای دشمن اشغالگر به سرعت وارد عمل شود تا جنگ دیگر رخ ندهد.

خلاصه سخن آنکه تل آویو از آن شکست ننگین اخیر از مقاومت، درس نیاموخته و به دنبال قدرت نمایی پوشالی است؛ گویی این رژیم فراموش کرده است که باران موشک‌های مقاومت چگونه سرزمین‌های اشغالی را در برگرفت و سیلی محکمی را به صورت آن زد. این رژیم گویی به این باور نرسیده است که مقاومت آمادگی دارد تا همیشه مقابل تجاوزگری های آن بایستد و حق ملت خود را بگیرد.

اسرائیل با هدف تغییر نمادهای مسجدالاقصی و قدس و یهودی سازی و نیز بسط سیطره خود بر مقدسات فلسطینی به تجاوزات ادامه می‌دهد، اما اگر این بار ندای کمکی از قدس و مسجدالاقصی بلند شود، دیگر این فقط موشک‌های مقاومت فلسطین نخواهد بود که برسرشان فرود خواهد آمد و چه بسا تمام محور مقاومت وارد عمل شده و نسخه نابودی کامل آن را خواهد پیچید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.