رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا توافق برگزیت را عامل اصلی اختلافات میان این اتحادیه و انگلیس عنوان کرد.

اتحادیه اروپا: برگزیت عامل اصلی تنش‌ها میان این اتحادیه و انگلیس است

قدس آنلاین: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا «برگزیت» را عامل اصلی ایجاد تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس است. 

 فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری پس از اولین روز نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: عامل اصلی تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس مشکل توافق با ایرلند شمالی نیست بلکه خود قرارداد برگزیت دلیل مهم و اساسی این درگیری‌ها است. 

او در ادامه اضافه کرد: همه ۲۷ کشور عضو این اتحادیه توافق کردند که قرارداد انگلیس و ایرلند شمالی تنها راه حل ممکن برای اطمینان از صلح و ثبات در ایرلند و محافظت از یکپارچگی بازار واحد اتحادیه اروپاست.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر امروز مشکلاتی را می‌بینیم، نباید فراموش کنیم که این مشکلات از برگزیت ناشی می‌شوند، برگزیت دلیل اصلی بروز مشکلات است.

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازارهای مالی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و بیشتر بازرگانان و تجار برای انجام معاملات تجاری با مشکلات عدیده‌ای مواجهند. بیشتر مردم انگلیس معتقدند اتحادیه اروپا بعد از برگزیت به بزرگترین رقیب اقتصادی آن‌ها حتی بیشتر از آمریکا تبدیل شده است.

دولت انگلیس پس از همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند رسمی برای خروج از این اتحادیه را آغاز خواهد کرد. در نهایت دولت انگلیس روز جمعه ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.