۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 754431

پارک کوهسنگی یکی از زیباترین و البته قدیمی ترین پارک های شهر مشهد است که توصیه حداقل یکبار به تماشای طبیعت آن بروید و از هوای مطبوعش بهره مند شوید .

در مورد سفر به مشهد و قشم بیشتر بخوانید

پارک کوهسنگی در ارتفاعات شهر مشهد و در دامنه رشته کوه بینالود واقع شده است . و به همین خاطر دارای آب و هوایی خنک و چشم اندازی کوهستانی است  . این منطقه در همه ایام سال چشم اندازی زیبا دارد و به خصوص در فصل پائیز و زمستان منظره برفی آن بسیار زیباست . باید اضافه کنیم از پارک کوه سنگی تا شهر مشهد خیابانی سر سبز کشیده شده که یکی از معروف ترین و قدیمی ترین خیابان این شهر است . همچنین گفته می شود شاه عباس صفوی در این منطقه تاج گذاری نموده است .

آرامگاه حکیم فردوسی توسی

در ادامه سفر باتو  را با یکی از باشکوه ترین جاذبه های دیدنی این شهر آشنا می کند و پیشنهاد می کند حین اقامت در شهر مشهد زمانی را به بازدید از آن اختصاص دهید . مقبره حکیم فردوسی توسی  به یکی از جاذبه های دیدنی پر طرفدار در شهر مشهد تبدیل شده و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . شاعر و حکیم بلند مرتبه ایرانی (حکیم فردوسی توسی ) در شهر توس به دنیا آمد ، و تمام عمر خود را در این شهر بسر کرد . وی چهل سال از عمر خود را صرف نوشتن شاهکار ادبی دنیا (شاهنامه) نمود و سبب فخر ایران و ایرانی شد . در این راه با اعراب روبرو شده و با فداکاری مایه سربلندی این آب و خاک و نژاد اصیل ایرانی شد .

 آرامگاه وی در تور مشهد در فاصله بیست کیلومتری از شهر مشهد واقع شده و از بخش های مختلفی نظیر موزه و کتابخانه و تالار اصلی تشکیل شده است .

روستای عنبران و شهر زیبای طرقبه

حالا که در بهترین فصل سال به این شهر زیبا سفر کرده اید ، بهتر است زمانی را به گشت و گذار در اطراف شهر مشهد و ییلاقات خوش آب و هوای آن اختصاص دهید . یکی از معروف ترین این مناطق ، ییلاق عنبران نام دارد . روستای عنبران در فاصله یک کیلومتری از شهر طرقبه قرار دارد و  منطقه ای سر سبز و پر از گل است . وجود گیاهان زیبا و خوشبو سبب شهرت عنبران شده و به همین خاطر این دشت را عنبران نامیده اند . البته شهر طرقبه نیز طبیعتی زیبا و خیره کننده دارد و پیشنهاد ی کنیم ناهار را در یکی از رستوران های سنتی آن میل کنید .

جاذبه های دیدنی در جزیره قشم

جزیره قشم یکی از زیباترین و بزرگترین جزایر کشورمان ایران است که در میان آبهای فیروزه ای خلیج فارس و تنگه هرمز قرار گرفته است و هم اکنون با پیشرفت های چشمگیر در صنعت توریسم به یکی از قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است . اما همچنان جایگاه واقعی خود را بدست نیاورده و با وجود پدیده های شگفت انگیز بسیار از دید بسیاری از ایرانیان دور مانده است .

پس اگر تا به امروزه به قشم سفر نکرده اید بهتر هر چه سریعتر مقدمات این سفر شگفت انگیز را مهیا نموده و در اولین فرصت به تماشای پدیده های خارق العاده آن بروید . باید افزود جزیره قشم با وسعتی معادل هزار و پانصد کیلومترمربع عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس دارد و برخی پدید ه های موجود در آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

همچنین قیمت تور لحظه آخری سفر باتو را در سایت ببینید.

جزیره قشم از دیرباز به خاک ایران تعلق داشته اما بارها و بارها به تصرف اقوام مختلف نظیر اعراب و پرتغالی ها و ... در آمده است . ما خوشبختانه و در نهایت دوباره به نقشه ایران بازگردانده شده است . اما باید اضافه کنیم که جزیره قشم دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و بهتر است سفر خود را تا پایان فصل تابستان به تاخیر بیندازید . زیرا بهترین زمان برای سفر به قشم ماههای سرد سال تا اواسط فصل بهار است . و در طول تابستان دارای هوایی گرم و بسیار شرجی بوده تا جائیکه تحمل آن برای مسافران دشوار خواهد بود .

در ادامه شما را با برخی از مشهور ترین جاذبه های این جزیره آشنا می کنیم .  پس با ما همراه باشید :

جزیره هنگام

جزیره زیبای هنگام در تور قشم ، یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه است که در فاصله کمی از قشم قرار دارد و به راحتی و با کرایه کردن قایق های مسافربری می توان در زمان کوتاهی به آن رسید . هنگام جزیره ای کوچک و بکر است و آب های فیروزه ای اطراف آن محل زندگی دسته های بزرگی از دلفین ها است . باید افزود جزیره هنگام تنها دو کیلومتر با قشم فاصله دارد و قایق های کوچک مسافربری که در امتداد ساحل قشم پهلو گرفته اند آماده اند تا شما را در اندک زمان و با دریافت مبلغی نه چندان زیاد به هنگام برسانند . هنگام رسیدن به جزیره هنگام ، منظره شن های طلائی و براق را می بینید که در زیر نور آفتاب می درخشند و آب های آبی و زلال اطراف محل بازی دلفین هاست .  می توانید برای ساعت ها در امتداد ساحل قدم زده و سپس به تماشای روستای تاریخی آن بروید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.