کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز (پنجشنبه) گرمترین روز سال جاری در مشهد و دیگر شهرستان‌های این استان پیش‌بینی شده است.

خراسان رضوی گرمترین روز امسال خود را می‌گذراند

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اثمری افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۴۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که در مناطق گرمسیری استان تا بیش از ۴۵ درجه نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد ۲۳ درجه سلسیوس بود که امشب و جمعه‌ شب به ترتیب ۲۴ و ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ماندگاری هوای گرم در این استان تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد و طی این مدت بیشینه دمای هوای مشهد بین ۴۰ و ۴۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است اما از روز دوشنبه هفته آینده از شدت گرما در مناطق مختلف استان کاسته خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت آسمان صاف تا کمی ابری در بیشتر مناطق خراسان رضوی حاکم است و از روز جمعه وزش باد شدید و در مناطق بادخیز همراه با گرد و خاک پدیده غالب استان خواهد بود.

قوچان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستانهای سبزوار و جغتای با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.