مدیر امور محرومین بنیاد کرامت رضوی گفت: در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار محروم، بنیاد کرامت نسبت به اجرای بخش دیگری از پروژه‌های خود در سطح ملی اقدام می‌کند.

کلان طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد کرامت رضوی کلید می‌خورد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحسن عقدایی؛ مدیر امور محرومین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درخصوص فاز جدید اجرای طرح‌های این مجموعه گفت: بنا به ضرورت‌های موجود کشور، طی سال‌های اخیر طرح‌های متنوعی در حوزه‌های اشتغال‌زایی، حمایتی و زیر ساختی تحت نظر مدیریت امور محرومین در اقصی نقاط ایران امکان سنجی و به اجرا رسیده است.   

وی با تشریح جزییات دو طرح ویژه عمرانی در استان خوزستان اظهار کرد: آغاز دو پروژه احداث اورژانس بین جاده‌ای و نیز بازسازی و به سازی بخش زایمان بیمارستان علامه در شهر هویزه با بودجه‌ای به اعتبار یک میلیارد تومان در دهه کرامت کلید می‌خورد و نهایتاً در مدت ۶ ماه به افتتاح خواهد رسید.

عقدایی در رابطه با ضرورت تدوین دو طرح محرومیت زدایی در حوزه زیرساختی شهر هویزه توضیح داد: این شهر علیرغم نیازهای موجود، از داشتن اورژانس بین جاده‌ای محروم بود و با اعلام نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به طراحی و مقدمات اجرای این طرح اقدام شد.

وی اضافه کرد: در جریان بازدید محلی از زایشگاه بیمارستان علامه شهر هویزه مشخص شد که علیرغم آمار بالای زایمان از شرایط مطلوبی برخوردار نیست، به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و موافقت تولیت آستان قدس رضوی مقرر شد که در قالب به‌سازی بخش زایشگاه، کمکی به مردم این منطقه از کشورمان شود.

این مقام مسئول با اشاره به فاز اول پروژه آب‌رسانی به منطقه بلوچستان، از آغاز اجرای فاز دیگری از این طرح در منطقه سیستان خبر داد و گفت: پروژه بزرگ آب‌رسانی به مناطق محروم شهرستان زابل با اعتبار پیش بینی شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه کرامت کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی درخصوص کیفیت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان خوزستان هم اعلام کرد: پروژه ایجاد ۳۰۰ واحد اشتغال پرورش گاومیش با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان برای شهرستان شادگان و نیز بخش شعیبیه شوشتر دیده شده که تاکنون ۱۸۰ واحد به سرانجام رسیده است و تحقق مابقی طرح در مدت سه ماه از هفته پیش رو با ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده به میزان ۷۰ میلیون تومان برای هر خانوار تحت پوشش و تحویل گاومیش‌ها در مسیر اجرا قرار می‌گیرد. در دهه کرامت ۱۵ واحد از این تعداد به صورت نمادین افتتاح می‌شود.

عقدایی با اشاره به روند پیشرفت مرحله چهارم طرح حمایتی «سفره مهربانی» ابراز کرد: عملیات تهیه و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی به همت بنیاد کرامت رضوی و با مشارکت خادمیاران در کانون‌های خدمت رضوی استان‌های مختلف کشور از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و با تهیه ۴۵۰ هزار بسته تاکنون، اجرای آن تا پایان دهه کرامت ادامه دارد.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.