مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نشستی با مدیران فرهنگی و رسانه‌ای شرکت، راهکارها و دستورالعمل های آموزشی و فرهنگی برای عبور از پیک خشکسالی و کمبود آب در سال جاری را تشریح کرد.

راهکارهای گام به گام برای برون رفت از بحران خشکسالی

به گزارش قدس آنلاین، "کاظم جم" در این نشست گفت: کارشناسان متخصص و صاحب نظر با توجه به خشکسالی شدید سال جاری که با گرم‌تر شدن هوا وخامت آن بیشتر نمایان می‌شود لازم است علاوه بر جنبه‌های مدیریتی و سازه‌ای، در سه مرحله با همفکری و مشارکت جمعی به جنبه اجتماعی موضوع نیز بپردازند.
وی یادآور شد: در گام اول از طریق ابزارهای اطلاع‌رسانی، ابعاد فنی موضوع را نزد افکار عمومی و رسانه‌ها تبیین خواهیم کرد و در گام دوم راهکارهای عملیاتی و واقع بینانه سازگاری با کم آبی را آموزش می‌دهیم.
"جم" اضافه کرد: مصادیق عینی صرفه‌جویی در مصرف آب در سه بخش کشاورزی، خانگی و صنعت را با کمک خود هم استانی‌ها مستند کرده و به عنوان گام سوم به تصویر خواهیم کشید.
وی تصریح کرد: گام‌های اول و دوم با قید فوریت در حال انجام است که با بازنشر هر چه بیشتر مطالب، مخاطب بیشتری تحت پوشش قرار خواهد گرفت. گام سوم گام عملی و موثرتری است. برای انجام این مهم نیاز داریم عزیزان و نیروهایی که با ما همکاری می کنند مصادیق عینی از صرفه‌جویی و سازگاری با کم‌آبی را معرفی کنند تا به شیوه مقتضی مستندسازی و منعکس شود. این مصادیق می‌تواند در حوزه فناوری، راهکارهای خلاقانه خانگی، صنعتی، فنون کشاورزی، تجربه مدیریتی و ... باشد. از اینرو این آمادگی وجود دارد که به گزینه‌های پیشنهاد شده با دید بازتری پرداخته شود و ضمن مستندسازی آن را با سایر هم استانی‌ها به اشتراک بگذاریم.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خواستار توجه جامعه هنری و ورزشی به فرهنگ‌سازی در بهینه مصرف کردن آب و منابع آبی در استان شد و افزود: در راستای این همفکری و هم‌آوایی همه شهروندان به خصوص جامعه ورزشی و هنری با ارایه طرح‌ها و سوژه‌های مختلف ما را نیز یاری کنند.
"جم" خاطرنشان کرد: این یک دغدغه مشترک و فراسازمانی است که بسیج همگانی را می‌طلبد. به هر میزان در این برنامه موفق عمل کنیم باری از دوش هم استانی های عزیز خود و منابع تحت تنش آب برداشته‌ایم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.