سرانجام انتظارها به پایان رسید و جام جهانی کوچک(یورو) پس از یک سال تأخیر به دلیل کرونا از جمعه ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد و ۲۴ تیم در غالب ۶ گروه برای قهرمانی مبارزه خواهند کرد.

استارت یوروی کرونایی  در رُم

بدون شک گروه مرگ این رقابت‌ها گروه پرتغال، فرانسه، آلمان و مجارستان خواهد بود. جایی که شاهد اصطکاک ستاره‌های بی‌نظیر دنیای فوتبال خواهیم بود.

گروه A: ترکیه، ایتالیا، ولز و سوئیس

گروه B: دانمارک، فنلاند، بلژیک و روسیه

گروه C: هلند، اوکراین، اتریش و مقدونیه شمالی

گروه D: انگلیس، کرواسی، جمهوری‌چک و اسکاتلند

گروه E: اسپانیا، سوئد، لهستان و اسلواکی

گروه F: پرتغال، فرانسه، آلمان و مجارستان

افتتاحیه در رم

ایتالیا و ترکیه افتتاحیه‌ای را جمعه شب رقم می‌زنند که در تاریخ بی‌سابقه است. افتتاحیه در میان تدابیر شدید بهداشتی و قرنطینه کامل در هیچ تورنمنتی به اعتبار جام ملت‌های اروپا سابقه نداشته است. جشن افتتاحیه در المپیکو رم برگزار می‌شود، مراسمی که دو میهمان ویژه دارد که هر کدامشان سمبل یکی از تیم‌های پایتخت ایتالیا هستند: فرانچسکو توتی و آلساندرو نستا. این دو در جشن افتتاحیه توپ‌هایی را به سمت سکوها شوت خواهند کرد تا به این شیوه به ۱۶ هزار تماشاگری که قرار است بازی را از نزدیک تماشا کنند، خوشامدگویی کنند.

۱۲ میزبان

البته بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در ۱۲ کشور برگزار خواهد شد و بر این اساس در گروه A ایتالیا و جمهوری آذربایجان (رم و باکو)، در گروه B روسیه و دانمارک (سن‌پترزبورگ و کپنهاگ)، در گروه C هلند و رومانی (آمستردام و بخارست)، در گروه D انگلیس و اسکاتلند (لندن و گلاسکو)، در گروه E اسپانیا و جمهوری ایرلند (بیلبائو و دوبلین) و در گروه F آلمان و مجارستان (مونیخ و بوداپست) میزبان خواهند بود و فینال این بازی‌ها ۲۰ تیر در ومبلی لندن برگزار می‌شود.

شانس‌های قهرمانی

سایت «StatsPerform» که یک شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های ورزشی و مستقر در شیکاگو است، اقدام به پیش‌بینی بخت تیم‌ها برای برنده شدن در مسابقات یوور ۲۰۲۰ بر اساس عملکردشان کرده است که بر این اساس فرانسه با ۲۰.۵ درصد شانس قهرمانی، بالاترین بخت برای فتح یورو ۲۰۲۰ را دارد.

بلژیک با ۱۵.۷ درصد، اسپانیا با ۱۱.۳ درصد، آلمان با ۹.۸ درصد، پرتغال با ۹.۶ درصد، ایتالیا با ۷.۶ درصد، هلند با ۵.۹ درصد، دانمارک با ۵.۴ درصد و انگلیس با ۵.۲ درصد در رده‌های دوم تا دهم رده‌بندی پیش‌بینی شانس‌های قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ هستند.

بزرگ‌ترین غایبان یورو

در آستانه آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، بازیکنان نامدار و بزرگی به دلایل مختلف، حضور در این رقابت‌ها را از دست داده‌اند. در ادامه تیمی یازده نفره و رشک برانگیز از غایبان را مشاهده می‌کنید.

دروازه بان، یان اوبلاک- دفاع راست، آرون وان بیساکا-مدافع میانی، سرخیو راموس مدافع میانی، ویرجیل فن دایک-مدافع میانی، جروم بواتنگ- دفاع چپ، فرلاند مندی- هافبک میانی، میرالم پیانیچ- هافبک میانی، سرگی میلینکوویچ ساویچ- هافبک تهاجمی، ایسکو-مهاجم، ارلینگ هالند- مهاجم، زلاتان ابراهیموویچ

مشتریان کفش طلا

بحث داغ تمام ادوار یورو تصاحب کفش طلا توسط آقای گل بازی‌هاست. در واقع بهترین مهاجمان دنیا در یورو برای هم خط و نشان می‌کشند و صحنه‌های زیبایی را خلق می‌کنند.   رابرت لواندوفسکی - در سن ۳۲ سالگی، در اوج قدرت خود است و مدت کمی از شکستن رکورد طولانی مدت گرد مولر در بیشترین گل در یک فصل بوندس لیگا می‌گذرد، او در این فصل ۴۱ گل در ۲۹ بازی برای بایرن مونیخ به ثمر رساند.

لوکاکوبا با ۶۰ گل در ۹۳ بازی برای بلژیک، از جمله ۴ گل در جام جهانی ۲۰۱۸ رکورددار گلزنی بلژیک است. رونالدو ۳۶ ساله است بنابراین این می تواند آخرین حضور او در یک تورنمنت بزرگ باشد. او اکنون چشم به رکورد ۱۰۹ گل بین المللی در تمام دوران ها دارد که علی دایی از ایران نگه داشته است.

هری کین - بهترین گلزن جام جهانی ۲۰۱۸ با ۶ گل توانست ۱۲ بار در مقدماتی یورو گل بزند و بهترین گلزن لیگ برتر در این فصل بود با ۲۳ گل بود. و البته بنزما که تشنه موفقیت با فرانسه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.