فرماندار بردسکن گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و قانونمند در این شهرستان فراهم است.

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در بردسکن فراهم است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شاکری افزود: تعداد داوطلبان شوراهای شهر و روستاهای این شهرستان ۴۵۷ نفر است که  ۳۲ نفر آنها داوطلبان شوراهای اسلامی در شهرهای بردسکن، انابد و شهرآباد هستند.

وی ادامه داد: ۱۰۷ شعبه اخذ رای در سه نقطه شهری و بیش از ۷۰ نقطه روستایی در نظر گرفته شده است که از این تعداد،  ۱۱ شعبه آن سیار است و تعداد عوامل اجرایی که با ستاد انتخابات در روز ۲۸ خردادماه همکاری می‌کنند سه هزار و ۵۰۰ نفر است.

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل ستاد انتخابات در تمامی شعب اخذ رای دستگاه احراز هویت استفاده خواهد شد و اثر انگشت با استامپ در انتخابات حذف و رای دهندگان تنها برگه‌های تعرفه را امضاء خواهند کرد.

شاکری افزود: تبلیغات کاندیداهای شوراهای شهر و روستا از ۲۰ خرداد ماه تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات آغاز و کاندیداهایی که موارد تبلیغاتی را رعایت نکنند به عنوان تخلف در پرونده آنها درج خواهد شد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده شهرداری‌ شهرهای بردسکن، انابد و شهرآباد مکان‌هایی را برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته اند و کاندیداها باید به طرفداران خود تذکر دهند فقط حق نصب پوستر تبلیغاتی را در این مکان‌ها دارند در غیر این صورت شهرداری‌ می‌تواند از آنها شکایت کند.

فرماندار بردسکن با بیان این که راه اندازی ستاد انتخاباتی تا ۲۰۰ متر مانده به هسته مرکزی شهر بردسکن ممنوع است و هر کاندیدا تنها مجوز یک ستاد انتخاباتی را دارد گفت: کاندیداها باید قبل از راه اندازی ستاد، مسوول و مکان ستاد را به فرمانداری اعلام کنند و از راه انداختن کارناوال‌های تبلیغاتی به جد پرهیز کنند.

شاکری افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی، تجمع انتخاباتی در فضاهای بسته ممنوع است و در فضاهای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نامزدهای انتخاباتی به مدت ۲ ساعت می‌توانند سخنرانی کنند.

تعداد کرسی‌های شورا در شهرهای بردسکن، انابد و شهرآباد ۱۵ نفر و در روستاها ۲۲۴ نفر است.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.