مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت ملخ بومی از ابتدای امسال در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هزار هکتار از کشتزارها و باغهای این استان انجام شده است.

مبارزه با ملخ بومی خراسان رضوی به حدود ۵ هزار هکتار رسید

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حلاج‌نیا افزود: هر سال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از طغیان این حشره و تبدیل آن به آفت محصولات کشاورزی، در سطح وسیعی از پهنه های استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پایش های کنترلی برای شناسایی کانونهای این آفت همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون نسبت به شناسایی ملخ غیربومی و مبارزه با آن در استان اقدامی نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: بیشترین مبارزه با آفت ملخ به ترتیب در شهرستان سبزوار با هزار و ۵۰۰ هکتار و شهرستان خوشاب با هزار و ۱۰۰ هکتار ثبت شده است.

حلاج‌نیا، ملخ بومی خراسان رضوی را شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی ذکر و بیان کرد: رصد و پایش کانونهای ملخ که احتمال تکثیر جمعیت این حشره و تبدیل آن به آفت وجود دارد، در دستور کار جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.  

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با این وجود، کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند تا در صورت مشاهده تحرک آفت‌گونه جمعیت ملخ، هرچه سریعتر موضوع را به نزدیکترین اداره شهرستانی جهاد کشاورزی برای مبارزه با این حشره اطلاع دهند.

وی گفت: اطلاع‌ رسانی سریع و به‌هنگام کشاورزان، عشایر و چوپانان موجب می‌شود اقدام سریع و مناسبی در نخستین مرحله شکل‌گیری کانون ملخ انجام شده و مبارزه موثر برای ریشه‌کنی آفت انجام شود.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.