مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آغاز طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»؛ آموزش روخوانی قرآن کریم در کشور گفت: هم افزایی اعتاب مقدسه با آستان قدس رضوی برای ترویج فرهنگ قرآنی، زمینه ساز تحول قرآنی در کشور خواهد شد.

هم افزایی اعتاب مقدسه با آستان قدس، زمینه ساز تحول قرآنی در کشور خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی تصریح کرد: آستان قدس رضوی یک نهاد جهانی است و می‌تواند در عرصه های ترویج دین و گسترش فرهنگ قرآن نقش به سزایی ایفا کند، سایر اماکن متبرکه هم می توانند با محوریت این آستان قدس، برنامه های تاثیر گذاری برای عموم جامعه ارائه دهند.

وی افزود: آستان قدس رضوی یک پایگاه‌ عظیم مذهبی است و ظرفیت آن را دارد که برنامه های قرآنی خود را به ویژه برای جذب جوانان و نوجوانان توسعه دهد، همچنین هم افزایی دیگر اعتاب مقدسه کشور با این آستان مقدس برای گسترش برنامه های قرآنی، ثمرات خوبی را در جامعه برجای خواهد گذاشت.

 

ضرورت گسترش مفاهیم قرآن در سطح ملی و بین المللی

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: لازم است در زمینه اطلاع رسانی طرح های قرآنی و تشویق و ترغیب مخاطبان این برنامه ها، تلاش بیشتری انجام شود، چرا که قطعا با تبلیغات وسیع و استفاده از ظرفیت های رسانه ای می توان گام های موثرتری در زمینه آموزش قرآن و ترویج طرح هایی مثل «من قرآن را دوست دارم» برداشت.

حجت الاسلام عبدی گفت: با توجه به اقبال مردم نسبت به حرم مطهر رضوی، می توان برنامه هایی مثل حلقه های روخوانی، کرسی های تلاوت و مسابقات قرآنی را نسبت به میزان فعلی بیشتر کرد.

وی به اهمیت گسترش فرهنگ قرآنی در کشور اشاره و اظهار کرد: در شرایط امروز جهان، همکاری نهادهای مذهبی مانند آستان قدس رضوی و دیگر عتبات مقدسه برای ترویج آموزه‌های قرآن کریم و سیره پیامبر اعظم(ص) در سطح ملی و بین المللی ضروری است چرا که پیشرفت مادی و معنوی جامعه اسلامی در گرو این امر است و عملی کردن مفاهیم قرآنی تنها راه رسیدن بشریت به آرامش است.

 

آثار و برکات مانوس بودن با قرآن

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: ارتباط پیوسته با قرآن و مأنوس بودن با آن آثار و ثمرات شگرفی دارد که بخشی از آن مربوط به زندگی دنیوی و بخش مهمی مربوط به جهان آخرت مربوط است. میزان بهره مندی انسان از این آثار نیز بستگی به سطح و کیفیت انس با قرآن دارد. انس با قرآن دارای مراتبی است که کمترین آن، نگاه کردن روزانه به صفحات این کتاب آسمانی است و حتی همین نگاه کردن هم جزو عبادات مستحب محسوب می شود و پیامبر گرامی اسلام نیز دراین باره فرمودند: «النَّظَرُ فِی الْمُصْحَفِ مِنْ غَیرِ قِراءَةٍ عِبادَةٌ»، یعنی نگاه کردن به صفحات قرآن، حتی بدون خواندن آن  هم عبادت است».

وی افزود: گوش کردن به  قرآن، تلاوت قرآن، حفظ، تعلیم و تعلم و همچنین توسل به قرآن، همه جزو مراتب و شیوه های انس با کتاب الهی است که در روایات، ثمرات و فوایدی برای هریک ذکر شده است.

 

معنای واقعی انس با قرآن، تاثیرپذیری از آن است

حجت الاسلام عبدی ادامه داد: البته به یقین معنای واقعی انس با قرآن صرفا با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به آن حاصل نمی شود بلکه آنچه انس واقعی را معنا می بخشد عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت کننده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.