رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با راه‌اندازی پویش "نذر ضامن آهو" و تامین علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده شیر احمد سبزوار، هجوم این حیوانات گرسنه به کشتزارها به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

پویش "ضامن آهو" هجوم آهوان گرسنه به مزارع سبزوار را کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا صادقی  اظهار دشت: امسال کاهش بارندگی و فقر مراتع در منطقه حفاظت شده شیراحمد سبزوار، منجر به افزایش هجوم آهوان گرسنه به مزارع و ایجاد خسارت به محصولات کشاورزان کشتزارهای مجاور این پناهگاه شده بود.

وی تصریح کرد: پویش نذر ضامن آهو با هدف تامین علوفه آهوان منطقه حفاظت شده شیر احمد راه اندازی شد و سمن های زیست محیطی و نیکوکاران حامی طبیعت و حیات وحش نیز در این مسیر یاری رسان اداره حفاظت محیط زیست شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: در همین راستا تاکنون ۱۵ تن علوفه خشک با کمک اداره کل حفاظت محیط زیست و خیران تهیه و توزیع آن از ابتدای ماه جاری آغاز شده است که با این اقدام علاوه بر کاهش هجوم آهوان به مزارع، این گونه جانوری از تهدید شکارچیان غیرمجاز در امان مانده است.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد با ۲۳ هزار هکتار وسعت در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد که به عنوان دومین زیستگاه پرجمعیت آهوان در ایران شناخته می شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.